×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی صندوق قرض الحسنه شاهد:دکتر محمود تبریزی نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق قرض الحسنه شاهد شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)را تسلیت گفت.
متن پیام :

دین از تو پدیدار شده حضرت صادق (ع)

شیعه زتو بیدار شده حضرت صادق (ع)

از مکتب تو جن و ملک علم گرفتند

انسان زتو دیندار شده حضرت صادق(ع)

حضرت امام جعفر صادق (ع)ششمین پیشوا و امام شیعیان می باشد که در دوران سخت حکومت بنی امیه و بنی عباس توانست مذهب تشیع و جعفری را پایه گذاری و توسعه دهد.

این مرد آسمانی در مدینه، چشمه وجود سخاوت ، کوه حلم و بردباری، تجسم اخلاص و صبر در ، دریای علوم لدنی بود که در این دوره بیش از چهار هزار شاگرد در مکتب فقهی فراگیر و نهضتی دانش محور با توسعه حوزه علمی در علوم نقلی، فلسفه و منطق، طب ،فیزیک ، شیمی،ریاضی ، جانور شناسی وستاره شناسی و…. را با مباحثه و پژوهش در بین شاگردان و دانش آموختگان مکتب گسترش دهد و فرهنگ اصیل و تمدن اسلامی را بر پایه علوم به وجود آورد.

با توجه به کثرت شیعیان و شاگردان امام جعفر صادق (ع) و ترویج حکومت اسلامی و محبوبیت ایشان در میان امت ، منصور دوانیقی از محبوبیت امام شیعیان و ترس و نگرانی از اینکه حضرت امام صادق (ع) ادعایی بر حاکمیت داشته باشد احساس خطر نمود که با این تفاسیر بیش از ۵ مرتبه به طرق مختلف نقشه قتل حضرت را کشید و ناکام ماند تا اینکه در ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هجری قمری بر اثر مسمومیت با خوردن زهر این امام همام و رییس مکتب جعفری را به شهادت رساند.

اینجانب شهادت مظلومانه گوهر هدایت ، خورشید ششم امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) را به مسلمانان و شیعیان مکتب جعفری و ایثارگران و اعضا محترم صندوق قرض الحسنه شاهد و کارکنان خدوم و زحمت کش و خانواده های محترمشان عرض تسلیت و تعزیت دارم.

محمود تبریزی

مدیر عامل

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.