×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
پشتیبانی منطقه یک عملیات انتقال گاز در انتقال تولید ملی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، ابوالفضل ظهیری گفت: در پی درخواست مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس مبنی بر انجام فرآیندهای نهایی تکمیل و راه‌اندازی (Commissining) پالایشگاه و عملیاتی شدن خط خوراکی گاز ورودی از NGL900 و افزایش جریان گاز (Flow) تصفیه‌شده این پالایشگاه، عملیات انتقال گاز تولیدی پالایشگاه مذکور از خط اول سراسری به خط ششم سراسری در دستور کار این منطقه قرار گرفت.
وی افزود: برای اجرای این پروژه، کارکنان متخصص منطقه یک عملیات پس از برگزاری نشست بررسی خطرپذیری‌ها و توجیه فنی و ایمنی، بررسی محوطه و از مدار خارج کردن خطوط (By Pass) شیر قطع اضطراری (“ESD 56) رابط خط ششم سراسری (به‌منظور دسترسی به خطوط و شیر یک‌طرفه) را انجام دادند.
مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز با اشاره به مشخص کردن کارگروه تعمیراتی براساس برنامه اقدام اصلاحی، ادامه داد: عملیات حفاری با بیل مکانیکی با تلاش کارکنان مرکز بهره‌برداری خطوط لوله سردشت اجرا شد.
ظهیری تصریح کرد: با تخلیه و ایمن‌سازی خط رابط پالایشگاه به خط ششم سراسری، عملیات جداسازی زبانه شیر یک‌طرفه (flapper) و از مدار خارج کردن (By Pass)  شیر یک‌طرفه (Check Valve) و پس از آن هوازدایی و تزرق گاز به خط رابط نیز به پایان رسید و شرایط انتقال گاز پالایشگاه بیدبلند به خط ششم سراسری مهیا شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.