×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

در راستای رویکرد شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) در کاهش آلایندگی در صنایع و بهبود شرایط زیست‌محیطی، پروژه بازیافت آمونیاک پساب مجتمع پتروشیمی خراسان فردا پنج شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۹، افتتاح و بهره برداری می‌شود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی تاپیکو، پروژه زیست‌محیطی مجتمع پتروشیمی خراسان با حضور بابک افقهی مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری تاپیکو، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مقامات استان به بهره‌برداری می‌رسد. پروژه احداث و نصب استریپر مجتمع با هدف جداسازی آمونیاک از پساب خروجی مجتمع و بازگردانی به خط تولید، طراحی و با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال طی یک سال به انجام رسیده است.

یادآور می شود که تمام این پروژه اعم از طراحی و اجرا به دست مهندسان و متخصصان پتروشیمی خراسان انجام شده است.

مزایای این طرح شامل عدم تخلیه آمونیاک به فضای محیط زیست شهری، روستایی، زمین‌های کشاورزی، آب‌های سطحی و بازیافت آمونیاک پساب و بازگرداندن آن به چرخه تولید در پتروشیمی است.

اجرای این پروژه از یک سو محیط زیست پیرامون مجتمع پتروشیمی را منتفع می‌کند و زمین‌های کشاورزی منطقه از این اقدام سود خواهند برد و از سوی دیگر بازچرخانی آمونیاک به سمت واحدهای تولیدی سبب انتفاع اقتصادی پروژه می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.