×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

عضو هیات مدیره بانک مسکن از پرداخت ۴۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده در سال ۱۳۹۸ تاکنون توسط بانک مسکن خبر داد.
به گزارش کیوسک خبر، سید محسن فاضلیان عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا درباره عملکرد این بانک در اعطای تسهیلات بافت فرسوده و بازآفرینی شهری گفت: بانک مسکن با نگاه تخصصی سعی کرده در حوزه نوسازی بافت فرسوده و همچنین بازآفرینی شهری نقش موثری ایفا کند.

عضو هیات مدیره بانک مسکن خاطر نشان کرد: از ابتدای اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده تاکنون تعداد ۱۷ هزار و ۹۴۰ واحد نیز فروش اقساطی شده است.

وی تصریح کرد: طی سال جاری نیز در تداوم اعطای تسهیلات بافت فرسوده، تا کنون تعداد ۱۱ هزار و ۸۳۳ واحد به مبلغ ۳۶ هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال تسهیلات منعقد شده است.

فاضلیان با بیان اینکه احیای بافت فرسوده ثمرات مختلفی در بخش مسکن دارد گفت: تجربه نشان داده است که بازآفرینی و ایجاد کالبد مناسب شهری در شکل گیری محیط مناسب برای رشد فکری و فرهنگی جوامع بسیار اثرگذار است. بنابراین بانک مسکن در حوزه اعطای تسهیلات بافت فرسوده به احیا و بازآفرینی شهری نیز نگاه ویژه‌ای دارد و آن را در حیطه مسوولیت اجتماعی خود برای تهیه محیط مناسب شهری تعریف می‌کند و از این رو اعطای این تسهیلات اهمیت ویژه‌ای برای بانک دارد.

عضو هیات مدیره و معاون امور اعتبای بانک مسکن افزود: ضرورت اعطای تسهیلات در بافت فرسوده با توجه به اینکه اغلب افراد توان مالی نسبتا پایینی دارند، بیشتر احساس می شود. ضمن اینکه دولت محترم سیزدهم نگاه ویژه، عام‌تر و کاملتری نسبت به دوره‌‎های گذشته به بخش مسکن دارد و تنها انبوه‌سازی را برطرف کننده نیاز بازار نمی‌بیند. درواقع در بافت فرسوده به جهت اینکه زیرساخت‌های لازم از جمله آب و برق و … و همچنین موارد بهداشتی و آموزشی و … فراهم است نیاز به صرف هزینه، انرژی و زمان کمتری در این زمینه وجود دارد و بخشی از نیاز بازار به مسکن را به طور اساسی مرتفع می‌کند.

وی ضمن تشریح شرایط اعطای تسهیلات بافت فرسوده گفت: میزان مبلغ اعطای تسهیلات بافت فرسوده در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان (شامل شهرهای مشهد، اصفهان، البرز، شیراز، تبریز، کرمانشاه، اهواز و قم) و همچنین شهرهای پایین‌تر از یک میلیون جمعیت نیز ۳۰۰ میلیون تومان اعطا می‌شود.

فاضلیان اضافه کرد: متقاضیانی که شرایط دریافت تسهیلات بافت فرسوده را دارند می توانند ضمن مراجعه به وب سایت شرکت بازآفرینی شهری نسبت به ثبت نام اقدام کرده و پس از صدور و ارسال الکترونیکی معرفی‌نامه به شعب بانک مسکن برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

فاضلیان با اشاره به اینکه بانک مسکن طی هفت ماهه سال جاری تعداد ۴ هزار و ۶۷ واحد به مبلغ بیش از ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش روستایی پرداخت کرده است گفت: بانک مسکن در حوزه تسهیلات روستایی نیز در استان فارس ۴۷۹ میلیارد ریال، در استان آذربایجان غربی ۵۲۰ میلیارد ریال، در استان اردبیل ۴۴۲ میلیارد ریال، مازندران ۲۵۰ میلیارد ریال، کرمان ۲۰۸ میلیارد ریال و استان سمنان ۱۱۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ پرداخت کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.