×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا گفت: این بانک برای اولین بار در نظام بانکی کشور پرداخت وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد را اجرایی کرده است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، شهرام نادری، مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا در نشست خبری که به منظور تشریح و معرفی طرح قرض‌الحسنه آفتاب برگزار شد، اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ با تصویب هیأت مدیره بانک اجرای طرح تحول بانک سینا، «بانکداری اجتماعی» به عنوان یکی از خطوط زیر مجموعه این طرح که مربوط به تسهیلات قرض‌الحسنه است، راه‌اندازی شد.
نادری خاطرنشان ساخت: بانک سینا در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و ارائه راهکار در جهت کمک به اقشار مختلف مردم از طریق توسعه سبد محصولات خود، در تیرماه سال جاری با ارائه وام‌های قرض‌الحسنه مختلف از جمله آفتاب و چشمه گام جدیدی در پرداخت تسهیلات برداشته است.
وی در تشریح طرح قرض‌الحسنه آفتاب گفت: در طرح آفتاب تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان از طریق افتتاح سپرده قرض‌الحسنه بر اساس میانگین حساب یک تا ۱۲ ماهه و بازپرداخت ۶ تا ۴۸ ماه با کارمزد «صفر درصد» به متقاضیان پرداخت می‌شود.
نادری با تأکید بر این‌که بانک سینا اولین بانکی است که پرداخت وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد را در نظام بانکی کشور اجرایی کرده است، گفت: وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد یکی از اصول بانکداری اسلامی و نماد اصلی سنت قرض‌الحسنه است و این امر در طرح آفتاب به اجرا درآمده است.
مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا تصریح کرد: برای اینکه افراد بتوانند از وام قرض‌الحسنه آفتاب بانک سینا بهره مند شوند، کافی است یک حساب قرض‌الحسنه با حداقل موجودی ۵۰ هزار تومان داشته باشند.
نادری در ادامه اذعان داشت: گروه هدف این وام مشتریان حقیقی و شرکت های حقوقی هستند و
متقاضیان برای دریافت این وام، در چارچوب ضوابط بانک مرکزی، نیاز به یک ضامن دارند.
مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا، امکان انتقال امتیاز این وام را از موارد جذاب این طرح بیان کرد و گفت: در طرح آفتاب، فرصت دریافت وام برای اقشار مختلف فراهم شده که انتقال این وام به اقوام درجه یک متقاضی وجود دارد به طوری‌که صاحب وام می‌تواند امتیاز دریافت وام را به پدر، مادر، همسر، فرزندان، خواهر و برادر خود با تکمیل فرم انتقال امتیاز واگذار کند و همچنین کارفرمایان نیز می‌توانند امتیاز وام خود را با ارائه مدارک مربوط و تکمیل فرم انتقال امتیاز وام، به پرسنل زیرمجموعه منتقل کنند.
نادری در تکمیل معرفی طرح قرض‌الحسنه آفتاب افزود: ضریب تسهیلات این وام بسته به مدت سپرده‌گذاری از ۱ تا ۱۲ ماه و مدت زمان بازپرداخت ۶ تا ۴۸ ماه متغیر است.
مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا کارمزد طرح چشمه از دیگر محصولات بانکداری اجتماعی بانک را ۲درصد عنوان کرد و گفت: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند بر اساس میانگین حساب‌های خود از طرح چشمه استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بانک سینا از سال ۱۴۰۱ تا به امروز ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات محرومیت‌زدایی در حوزه‌های معیشتی و اشتغالزایی پرداخت کرده و این سیاست در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.
نادری به فرایند رو به رشد بانکداری دیجیتال در بانک سینا اشاره کرد و گفت: توسعه بانکداری دیجیتال یکی از راهبردهای اصلی بانک در طرح تحول سه ساله است که در اولین سال این طرح، با هوشمندسازی فعالیت‌های مالی اکوسیستمی از محصولات فناورانه و خلاقانه را تحت عنوان «سرزمین هوشمند سینا» عرضه کرد و توانست در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران پلتفرم «سیپات» را به عنوان محصول برتر معرفی کند.
گفتنی است پلتفرم سیپات به عنوان سامانه حامی هوشمند ویژه ارائه خدمات بانکداری اجتماعی به گروه‌های مشتریان معرفی‌شده از سوی سازمان‌های حمایتی است.
پلتفرم سیپات، این امکان را فراهم می‌آورد تا این بانک در مناطق کم‌برخوردار کشور، به افراد نیازمند بدون نیاز به مراجعه به شعب، تسهیلات اعطا کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.