×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

پذیره‌نویسی سومین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کشور با نماد «امین شهر» با متعهد پذیره نویسی و بازار گردانی تامین سرمایه تمدن ازامروز۲۷ آذرلغایت ۲۸آذر ماه در فرابورس آغاز شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن ، سه موسس اصلی این صندوق، «بانک شهر، شرکت مسکن و عمران تجارت آتیه کیش و مشاور سرمایه‌گذاری امین نیکان آفاق» هستند که عرضه‌کننده واحدها در این پذیره‌نویسی، بانک شهر است.

همچنین مقرر شده بانک شهر حداقل ۳۳۸ میلیون و حداکثر ۸۴۵ میلیون واحد در دوره مشخص‌شده عرضه کند و سرمایه‌گذاران با سرمایه‌های خُرد امکان خرید واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق‌ را دارند.

بر اساس این گزارش،فعالیت اصلی صندوق‌های املاک و مستغلات جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آن به خرید، تملک و فروش دارایی‌های غیرمنقول موضوع سرمایه‌گذاری، اجاره دادن املاک و مستغلات در تملک، سرمایه‌گذاری در واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های املاک و مستغلات و… است.

افزون بر این، در صندوق‌های املاک و مستغلات، مدیر موظف به ارائه گزارش ارزش خالص واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق در مقاطع زمانی شش‌ماهه و سالانه از طریق سامانه اطلاع‌رسانی ناشران (کدال) است.

لازم به ذکر است، ارزش‌گذاری خرید دارایی‌های غیرمنقول موضوع سرمایه‌گذاری نیز توسط هیئت کارشناسی متشکل از حداقل سه عضو از کارشناسان رسمی دادگستری انجام می‌شود.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات علاوه بر شفافیت و نقدشوندگی، معافیت‌های مالیاتی و بهره‌برداری حرفه‌ای، با توجه به تقسیم حداکثری سود پایدار و پتانسیل رشد قیمت مستغلات در بلندمدت به صورت تاریخی بازده رقابتی خوبی را نصیب سرمایه‌گذاران کرده است.

همچنین طبق اساسنامه این صندوق سود حاصل از اجاره‌داری و سپرده‌داری تا ۹۰ درصد به صورت نقدی به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود. سایر سودهای شناسایی شده نیز پس از تصویب در مجمع، تعیین تکلیف می‌شوند که به صورت نقدی پرداخت شوند یا در سایر پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شوند.

«امین شهر یکم» یک صندوق قابل معامله(ETF ) در فرابورس است که با وجود صندوق اختصاصی بازارگردانی توسعه بازار تمدن نقدشوندگی بالایی دارد.

همچنین این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند که با سرمایه‌های خرد در املاکی ارزشمند که اطلاعات شفاف و قابل ارزیابی دارد، با کمترین هزینه و بالاترین نقدشوندگی، سرمایه گذاری کنند.

صندوق «امین شهر یکم» معاف از مالیات است و این امکان را به عموم مردم می‌دهد تا سرمایه‌های کوچک خود را به بازار املاک و مستغلات گره بزنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.