×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

عملیات راه اندازی پتروشیمی گچساران، بزرگترین پروژه صنعتی تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد، فردا با حضور آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهور، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد وزارت نفت، مدیران هلدینگ خلیج فارس و مسئولان استانی آغاز می‌شود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت برند مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، این پروژه با اعتبار ۱/۳ میلیارد یورو یکی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت نفت در سفر استانی رئیس جمهور به استان کهگیلویه بویراحمد است، پروژه ای که با رویکرد توسعه‌ای دولت سیزدهم و سیاست راهبردی هلدینگ خلیج فارس در دوسال اخیر جان دوباره ای گرفت و به انتظار ۱۷ ساله مردم شهرستان گچساران پایان داد.

در شرکت پتروشیمی گچساران که ۸۳ درصد قطعات و تجهیزات آن توسط شرکت‌های داخلی ساخته شده، قرار است سالانه یک میلیون اتیلن و ۸۴ هزار تن C3+ در آن تولید شود.

در طول عملیات راه‌اندازی بیش از ۳۰۰۰ نفر که عمدتاً از نیروهای بومی بودند مشغول فعالیت شدند و در زمان بهره‌برداری یک هزار نفر در این پروژه مشغول به کار می‌شوند.

شرکت پتروشیمی گچساران یکی از ۱۱ پروژه کلان و درون مجتمعی است که دکتر علی‌عسکری مدیرعامل شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیـج فـارس از آنها به عنوان پروژه‌های قابل افتتاح در سال ۱۴۰۲ نام برده بود؛ پروژه‌های که مصداق و نشانه اراده این گروه به عنوان پرچمدار توسعه صنعت پتروشیمی برای تکمیل طرح های نیمه تمام با هدف خلق ثروت است.

پیش از این و در اردیبهشت امسال عملیات راه‌اندازی پالایشگاه گاز هویزه خلیج‌فارس با هدف خاموش شدن گازهای همراه مشعل غرب کارون و صیانت از محیط زیست آغاز شده بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.