×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، یکی از سوالات پرتکرار مشتریانی که کاربر همراه‌بانک نیز به شمار می‌آیند، این است که هنگام استفاده از همراه‌ بانک مسکن برای اولین بار، پیغام مراجعه به شعبه برای دریافت نام کاربری و رمز عبور را دریافت می‌کنند.

در این رابطه مشتریان باید بدانند این امکان وجود دارد که آنها از خدمات عمومی کارت در بخش پیشخوان همراه‌بانک شامل پرداخت قبض، پرداخت قسط و خرید شارژ تلفن همراه، شارژ ETC بدون مراجعه به شعبه اقدام کنند. اما برای استفاده از سایر خدمات همراه‌بانک مسکن، یک بار مراجعه به شعبه و دریافت نام کاربری و رمز عبور برای همراه‌بانک الزامی است.

البته اگر مشتری پیش‌تر با مراجعه به شعبه، اینترنت‌ بانک مسکن خود را فعال کرده باشد و از کاربران این سرویس به شمار بیاید، می‌تواند از طریق سامانه اینترنت‌بانک و بخش پروفایل تلفن همراه، نسبت به اخذ یا تغییر رمز همراه‌بانک خود اقدام کنند.

البته به منظور سهولت بیشتر، امکان اخذ یا تغییر رمز همراه‌بانک از طریق سایت بانک مسکن به آدرس https://ecounter.bank-maskan.ir/ نیز وجود دارد.

از دیگر سوالات پرتکرار مشتریان این است که چرا در همراه بانک مسکن امکان انتقال وجه وجود ندارد؟

اگر «انتقال وجه» امکان‌پذیر نیست یعنی اینکه اصلا مشتری به شعبه مراجعه نکرده و همراه‌بانک خود را فعال نکرده است و یا اینکه با شماره همراه دیگری به جز شماره همراه ثبت شده در سامانه کار می‌کند.

یکی دیگر از سوالات پرتکرار کاربران همراه‌بانک این است که هنگام دریافت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک از طریق اینترنت‌ بانک مسکن و یا دریافت از طریق سایت بانک مسکن (بدون نیاز به اینترنت‌بانک یا مراجعه حضوری به شعبه) نام کاربری نمایش داده نمی‌شود.

در این رابطه مشتریان باید به خاطر داشته باشند که نام کاربری آنها همان کد ملی مشتری است. همچنین در قسمت تغییر رمز (در روش بدون نیاز به اینترنت‌بانک یا مراجعه حضوری به شعب) رمز تخصیص داده شده را وارد کرده و در دو قسمت بعدی رمز جدید را باید وارد کنند. مشتریان با مراجعه به پیشخوان اینترنتی به آدرس https://ecounter.bank-maskan.ir/و ورود کدملی و اطلاعات یکی از کارتهای بانک مسکن خود شامل رمز دوم پویا می توانند نسبت به تعیین رمز همراه بانک خود اقدام کنند.رمز انتخابی نیز باید ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، عدد و علائم مطابق با ضوابط قید شده در صفحه تغییر رمز باشد.

مشاهده خطای ۱۱۹ در همراه‌بانک نیز به منزله غیرفعال بودن رمز پویا است که مشتری در صورت نیاز به خدمات پرداخت با مبالغ ۱۰۰ هزار تومان به بالا را ملزم به فعال‌سازی این رمز می‌کند.

برخی از کاربران همراه‌بانک عنوان می‌کنند که هنگام وارد کردن مبلغ در زمان انتقال وجه در همراه بانک، اعداد دوباره تکرار می‌شود. این افراد باید بدانند اشکال تکرار عدد مربوط به صفحه کلید swift است و برای رفع آن لازم است از صفحه کلید استاندارد گوگل استفاده شود.

از دیگر سوالات پرتکرار کاربران همراه بانک این است که در هنگام دریافت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک از طریق پیشخوان اینترنتی، رمز دوم به تلفن همراه آنها ارسال نمی‌شود. ذکر این توضیح ضروری است که در صورتی که رمز دوم توسط مشتری مسدود شده باشد و یا مشتری شماره تلفن همراه خود را از طریق همراه بانک، خودپرداز و یا شعبه تایید نکرده باشد، رمز دوم ارسال نمی‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.