×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
وزیران خارجه آمریکا و عربستان رویکرد دیپلماتیک حل سیاسی بحران یمن را تعیین کردند

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: آنتونتی بلینکن،‌ وزیر خارجه در تماس تلفنی با شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان در روز چهارشنبه به بررسی تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ یمن و تقویت توانمندی‌های نظامی عربستان پرداخت.
وزارت خارجه آمریکا بیان کرد: مسؤولان دو کشور رویکردهای ادامه تماس‌های دیپلماتیک برای حل سیاسی بحران جنگ یمن را مشخص کردند. آن دو تلاش‌های مشترک برای تقویت توانمندی‌های نظامی عربستان در برابر حملات به عربستان را هم بررسی کردند.
آمریکا روز چهارشنبه حمله انصارالله به فرودگاه بین‌المللی أبها را محکوم کرد و مدعی شد، انصارالله با این حملات تمایل به طولانی کردن جنگ در یمن را نشان می‌دهد.
بلینکن در توییتر نوشت: با فیصل بن فرحان صحبت کردم و گفتم عربستان شریک امنیتی مهم است و ما هرگز زمانی که حوثی‌ها (انصارالله یمن) به عربستان حمله می‌کنند، کنار نخواهیم ایستاد.
همچنین روز چهارشنبه خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان با دو فرستاده مارتین گریفیث نماینده سازمان ملل در امور یمن و تیموتی لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن دیدار کرد و فرستاده آمریکا پیامی فوری از جانب جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا تقدیم مقام سعودی کرد.
در این دیدار تحولات یمن، موضع عربستان در “حمایت” از ملت یمن و تلاش‌ها برای حل “سیاسی” بحران یمن و تحقق ثبات و امنیت در این کشور بررسی شد.
طبق بیانیه سفارت آمریکا در یمن، فرستاده آمریکا در ریاض با مارتین گریفیق نیز درباره پایان جنگ رایزنی کرد.
دو طرف راه‌های پایان جنگ و استراتژی‌های اجرای آتش‌بس و تضمین انتقال کمک‌های انسانی به یمن را بررسی کردند.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.