×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پاکسان نیوز: در طی سال های اخیر روند قیمت سهام «وبشهر» مطابق با شاخص کل بود و حتی در روزهای خوش بازار نیز پا را فراتر از شاخص نمی گذاشت اما؛ با تغییرات مدیریتی در این شرکت، روح تازه‌ای به تابلوی معاملات این سهم دمیده شد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، یکی از شرکت های فعال در حوزه محصولات غذایی، «توسعه صنایع بهشهر» است که از ۱۳ هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده، بالغ بر ۵ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال معادل ۴۰ درصد را به صنعت مواد و فرآورده های غذایی اختصاص داده است.

از آنجایی که صنعت محصولات و فرآورده های غذایی به صورت روزانه با سبد خانوارها ارتباط پیدا می کند و معیشت و رفاه خانواده ها را تحت تأثیر قرار می دهد، از جمله صنایعی به شمار می رود که از ریسک اندک برخوردار هستند. شرکت های فعال در این صنعت با ریسک بسیار اندکی در زمینه فروش محصولات مواجه هستند و عموما درآمد این گونه شرکت ها روند رو به رشد را سپری می کند.

شرکت «توسعه صنایع بهشهر» نیز از این شرایط نفع می برد اما؛ در طی سال های ۹۳ تا ۹۶ روند عملیاتی شرکت رو به افول بود و شاهد تنزل سود عملیاتی از ۲ هزار و ۸۲ میلیارد ریال در سال ۹۲ به یک هزار و ۲۰۳ میلیارد ریال در سال ۹۶ بودیم.

«وبشهر»

از همین رو، «وبشهر» در فرایندی آرام به سمت تغییر کرسی های مدیریتی حرکت کرد و در اواسط دی ماه سال ۹۸ مجید محسنی مجد بر کرسی مدیرعاملی شرکت تکیه زد.

نکته جالب توجه در این تغییر و تحولات مدیریتی، تغییر روند قیمت سهام «وبشهر» در بازار سرمایه است.

همان‌طور که در تصویر ذیل مشاهده می کنید، از زمانی که مجید محسنی مجد سکاندار این شرکت شد، بازدهی سهام «وبشهر» شتاب بیشتری گرفت و نسبت به شاخص کل بالاتر ایستاد. در ادامه نیز بازدهی این سهم از بازدهی شاخص کل بورس تهران پیشی گرفت.

«وبشهر»

به طور کلی، از اواسط دی ماه سال ۹۸ با حضور تیم مدیریتی جدید تا به امروز، سهامداران «وبشهر» بازدهی خیره کننده ۴۳۳ درصدی را کسب کرده‌اند. در این مدت، قیمت هر سهم این شرکت از ۴۵۱۱ به ۲۴۰۵۸ ریال افزایش یافت.

در واقع، می توان چنین نتیجه گرفت که سهامداران این شرکت پس از تغییرات مدیریتی، بیش از پیش نسبت به بهبود وضعیت شرکت امیدوار شدند و اثرات این امیدواری را در تابلوی معاملات می توان مشاهده کرد.

نگاهی به صورت های مالی و صورت وضعیت پرتفوی شرکت نیز مؤید همین موضوع است.

در پایان دی ماه سال ۹۸ ارزش بازار پرتفوی بورسی «وبشهر» ۳۹ هزار میلیارد ریال بود و بر اساس گزارش عملکرد اردیبهشت ماه، این رقم از ۱۱۳ هزار میلیارد ریال نیز فراتر رفته است.

در صورت های مالی سال ۹۸ شاهد رشد ۴۵ درصد سود عملیاتی هستیم و درآمد سود سهام نیز ۱۹ درصد بیش از سال قبل بوده و رقم یک هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال را نیز تجربه کرد.

با توجه به شرایط کنونی، انتظار بر آن است که جهش سودآوری در سال ۹۹ را از «وبشهر» شاهد باشیم و رشد ارزش پرتفوی بورسی شرکت اثر خود را در صورت های مالی به خوبی نشان دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.