×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

افزایش سرمایه بی نظیر بانک ملت از ناحیه سود انباشته، واکنش و تمجید نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در پی داشت.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملت، پس از افزایش سرمایه بانک ملت و توییت وزیر اقتصاد و تمجید از این اقدام بانک ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز این رویداد را در راستای افزایش ظرفیت و استحکام مالی بیش از پیش این بانک برای تاثیرگذاری بیشتر در اقتصاد کشور ستودند.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش سرمایه بانک ملت، تاکید کرد: هر بانکی که افزایش سرمایه دهد، می تواند به بهبود شاخص های موجود در حوزه بانکی کمک کند، از این رو مورد حمایت جدی مجلس خواهد بود.

بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این رابطه گفت: افزایش سرمایه بانک ها که منتهی به تزریق بیشتر تسهیلات به جامعه شود، قطعا در حوزه تولید نیز تحولات مثبتی ایجاد خواهد کرد.

وی با تمجید از اقدام بانک ملت در افزایش سرمایه گفت: تقدیر و تشکر از بانک های متعهد به انجام وظایف خود لازم است، از این رو تقدیر وزیر اقتصاد از بانک ملت در مسیر افزایش سرمایه کار درستی بوده است.

رحیم زارع، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز افزایش سرمایه بانک ملت را گامی موثر در مسیر بانکداری قلمداد کرد و گفت: باید سایر بانک ها نیز با الگوگیری از بانک ملت در مسیر افزایش سرمایه و استحکام ساختار مالی حرکت کنند.وی با اشاره به ضرورت افزایش سرمایه بانک ها، گفت: افزایش سرمایه بانک ها در راستای تسریع در انجام وظایف تکلیفی آن ها و افزایش توان تامین مالی باید انجام شود.زارع گفت: افزایش سرمایه بانک ها اتفاقی مثبت در مسیر انجام وظایف شبکه بانکی است.

مسلم صالحی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه بانک ملت گامی مثبت در افزایش سقف تسهیلات دهی این بانک خواهد بود، افزود: از دیگر ثمرات افزایش سرمایه بانک ها تسریع در ارایه اعتبارات و افزایش تسهیلات و همچنین مشارکت در امور زیربنایی و برخی وام هایی است که مجلس مکلف کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باید سایر بانک ها نیز با الگوگیری از بانک ملت به افزایش سرمایه خود اقدام کنند، گفت: افزایش سرمایه و مولد سازی منابع، دوری بانک ها از بنگاه‌داری را نیز در پی دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت به ویژه وزارت اقتصاد باید به تشویق بانک هایی که به وظایف خود عمل کرده اقدام کند تا به این ترتیب مسیر افزایش سرمایه و خروج از رکود سرمایه های موجود در شبکه بانکی رخ دهد.

نماینده مردم کرج در مجلس نیز افزایش سرمایه بانک را مثبت قلمداد کرد و گفت: اقدام بانک ملت در این زمینه شایسته تقدیر است.

علیرضا عباسی با اشاره به ضرورت تحول در شرایط بانکداری کشور گفت: افزایش سرمایه بانک های بورسی یکی از اقدامات مثبت آن‌ها در مسیر بانکداری و حمایت از بازار سرمایه است. اینکه بانکی بتواند افزایش سرمایه ای از محل سود انباشته انجام دهد جای تقدیر داشته و بدین ترتیب منافع سهامداران نیز تامین می شود.

وی گفت: انتظار می رود سایر بانک ها نیز در مسیر افزایش سرمایه از تجربه بانک ملت استفاده کنند.

محمد علیپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با تاکید بر ضرورت حرکت بانک ها در مسیر بانکداری اسلامی و عمل به وظایف محوله، گفت: افزایش سرمایه بانک ها مطالبه جدی مجلس از بانک مرکزی بوده از این رو بانک هایی که به این مطالبه عمل کنند شایسته تقدیر و تشکر هستند.

علی اکبر کریمی، عضو‌کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزایش سرمایه بانک ها را ضروری خواند و گفت: بر اساس استانداردهای جهانی، سرمایه بانک‌های ما کم است و بانک‌ها باید برای ارتقای آن برنامه داشته باشند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش سرمایه رخ داده در بانک ملت و تقدیر وزیر اقتصاد از آن، گفت: زمانی بانک های ایرانی در سطح جهانی رتبه داشتند اما اکنون از بسیاری از بانک های کوچک منطقه نیز عقب مانده اند از این رو لازم است افزایش سرمایه در همه بانک ها رخ دهد.

کریمی با بیان اینکه باید ترتیباتی فراهم شود که بانک ها بتوانند از سرمایه قابل توجه استفاده کنند، افزود: تقدیر و تشکر از بانکی که توانسته افزایش سرمایه آن هم از محل سود انباشته دهد لازم است و این افزایش سرمایه باید در قدرت اقتصادی بانک نیز تاثیر گذار باشد.

لازم به ذکر است، بانک ملت، با هدف استفاده از ظرفیت‌های قانونی در زمینه معافیت های مالیاتی و حفظ منافع سهامداران با برگزاری مجمع فوق العاده، سرمایه خود را با افزایش ۱۰۱ درصدی از محل سود انباشته از ۳۵۳ هزار میلیارد ریال به ۷۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش داد تا بزرگ ترین افزایش سرمایه تاریخ بازار سرمایه از محل سود انباشته و از لحاظ مبلغ به نام بانک ملت ثبت شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.