×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، با اعلام تامین مالی برای پرداخت وام یک میلیونی به ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر، این امکان وجود داشت تا متقاضیان با ثبت درخواست خود بتوانند از این تسهیلات قرض الحسنه استفاده کنند.

اما طی فرایندی که برای ثبت تقاضا تعریف شد برخی خانوارها به مشکل برخوردند، این در حالی بود که خواسته شد تا بعد از دریافت پیامکی از وزارت ارتباطات برای ثبت درخواست، به شماره ۶۳۶۹ با شماره همراه سرپرست خانوار پیامک ارسال کنند که این موضوع باعث شد برخی خانوارها از اعلام باز بمانند. از این رو با اتمام فرصت ارسال پیامک، مهلتی تا ۱۸ اردیبهشت تمدید شد تا جاماندگان بتوانند درخواست خود را ثبت کنند.
اسامی خانوارهایی که توانسته بودند برای دریافت وام ثبت نام کنند طی دو مرحله آماده و به بانک مرکزی ارائه شد؛ به طوری که درمرحله اول ۱۷ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۱ خانوار و در مرحله دوم نیز دو میلیون و ۲۶۶ هزار و ۲۶۳ خانوار در لیست دریافت کنندگان قرار گرفتند و پرداخت ها برای آنها انجام شد.

در این حالت حدود ۱۹ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۴۶۳ هزار خانوار  مشمول دریافت وام یک میلیونی در دو مرحله شدند که البته طبق اعلام وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی حدود ۳۴ هزار نفر از خانوارهای لیست اول به دلیل مشکلاتی در حساب بانکی موفق به دریافت نشده بودند.

بر این اساس تا کنون تا مرز ۱۹.۴ میلیون خانوار تسهیلات یک میلیونی دریافت کردند و نزدیک به ۱۹هزار و ۴۰۰  میلیارد تومان هزینه پرداخت آن است که از محل منابع بانکها تامین شده است.

اما با توجه به اینکه ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر امکان ثبت درخواست برای دریافت این تسهیلات را داشتند با پرداخت های انجام شده حدود ۳.۶ میلیون خانوار دیگر باقی می مانند که البته مشخص نیست از بین آنها همچنان متقاضی برای دریافت وجود دارد و یا اینکه لیست دیگری از سوی وزارت تعاون به سازمان هدفمندی و در نهایت بانک مرکزی ارائه خواهد شد یا خیر؟

تسهیلات یک میلیونی برای حمایت در شرایط کرونایی، به صورت قرض الحسنه به حساب یارانه متقاضیان واریز و  طی ۳۰ ماه با اقساط ۳۵ هزار تومانی بازپرداخت می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.