×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
واشنگتن در ازای آزادی گروگان آمریکایی، یکی از رهبران طالبان افغانستان را آزاد می‌کند

به گزارش کیوسک خبر به نوشته مجله نیوزویک، در عوض، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواستار آزادی آخرین گروگان آمریکایی در افغانستان است البته به شرطی که طالبان سند و مدرکی از زنده بودن وی ارائه دهد.
از سوی دیگر، بایدن هشدار داده که داعش به دنبال هدف گرفتن فرودگاه کابل و حمله به نیروهای آمریکایی است. بایدن تاکید دارد که عملیات تخلیه‌ای که آمریکا برای خارج کردن شهروندانش، اتباع غربی و اتباع افغانی که با نیروهای آمریکایی همکاری کرده بودند، به راه انداخته است باید خیلی زود پایان یابد.  
جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز تایید کرد: تاکنون نه دستوری درخصوص کاهش عملیات غیرنظامی ما در افغانستان صادر شده و نه در برهه کنونی از این عملیات به صدور چنین دستوری نیاز است.
وی افزود: ماموریت ما همچنان همان است؛ همانی که از رئیس جمهوری شنیده‌اید و طبق همان برنامه پیش می‌رویم. ما بر تخلیه هر تعداد افرادی که می‌توانیم تا قبل از پایان ماه اوت خارج کنیم، تمرکز داریم.
بایدن ضمن تاکید بر اینکه موفقیت این عملیات تخلیه در افغانستان به همکاری جنبش طالبان بستگی دارد، از رهبران ارتش خواست تا برنامه احتمالی را در صورت نیاز به تمدید ضرب‌الاجل ۳۱ اوت آماده کنند.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.