×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
همکاری وزارت دادگستری و امور خارجه برای صیانت از حقوق ایرانیان

به گزارش روز جمعه ایرنا، در نشست مشترک سید کاظم سجادی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه و محمود عباسی، معاون حقوق بشر و اموربین الملل وزارت دادگستری، بر هویت بخشی، حمایت و حفظ حقوق ایرانیان در هر نقطه از جهان تأکید شد.
در این ملاقات که به مناسبت آغاز کار سید کاظم سجادی در سمت معاون کنسولی مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه برگزار شد، طرفین ضمن برشمردن مسائل کنسولی، حقوقی و قضایی ایرانیان مقیم خارج از کشور و نیز مسائل مربوط به حقوق شهروندی و کنوانسیون ملی حقوق کودک، به بررسی راهکارهای عملیاتی در تسهیل ارائه خدمات قانونی، عزتمندانه و بی منت به ایرانیان پرداختند.
در این جلسه مقرر شد ضمن توسعه روابط دو طرف و تعمیق همکاری دودستگاه، زمینه ارتباط مستمر ایرانیان خارج کشور با داخل کشور، تشریح جاذبه های سرمایه گذاری در پروژه ها و طرح های مختلف عمرانی و توسعه ای، حل مسائل و معضلات کنسولی، حقوقی و قضایی هموطنان مقیم خارج از کشور، توافق با سایر کشورها در انعقاد موافقتنامه های مختلف در جهت صیانت از حقوق ایرانیان بیش از پیش فراهم شود.
در ابتدای این نشست، محمود عباسی، معاون حقوق بشر و اموربین الملل وزارت دادگستری با ارائه گزارشی به تشریح فعالیت ها و اقدامات وزارت دادگستری در خدمات رسانی به ایرانیان پرداخت.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.