×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مراسم هماهنگی احداث پارک تخصصی کودهای شیمیایی و صنایع وابسته امروز در شرکت صنایع‌پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد.
کیوسک خبر ـ این طرح با حدود ۴۱۰ میلیون دلار سرمایه ثابت و در سه فاز اجرا خواهد شد و بر اساس زمان‌بندی انجام شده تا سه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
برای احداث این پارک به بیش از ۵۰۰ هکتار زمین نیاز است و هدف از احداث آن، تأمین ۹۵۰ هزار تن کود مورد نیاز کشور، ارزآوری، جلوگیری از فرسایش خاک و …. است.
با توجه به یارانه ۱۱ میلیارد دلاری کشور هند به کشاورزان بابت کود، پارک تخصصی نایبند به فرصت مناسبی برای صادرات کود به این کشور و پاکستان، ترکیه و … خواهد بود.
هم اکنون ۳۸ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه کود در کشور پرداخت می‌شود که معادل هزینه احداث سه پارک تخصصی کود صنایع وابسته است.

ضرورت تأمین زیرساخت های مورد نیاز

در این مراسم، دکتر علی‌عسکری مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اهمیت استفاده از همه ظرفیت‌ها و منابع برای خلق ثروت گفت: به منظور سودآوری و ارزآوری بیشتر، باید در کمترین زمان، زمین مورد نیاز و زیر ساخت‌ها برای آغاز عملیات اجرایی پارک تخصصی کودهای شیمیایی و صنایع وابسته به آن در نایبند عسلویه در اختیار هلدینگ قرار گیرد.
وی با بیان اینکه احداث این پارک، زمینه‌ساز و آغازگر سرمایه‌گذاری کلان در حوزه صنایع پایین‌دستی خواهد بود گفت: هدف از احداث پارک‌ها،گسترش و توسعه سرمایه‌گذاری ها برای کمک به تولید و اشتغال ، ارزآوری ، محرومیت زدایی و … است.
در این نشست، ضغیمی مشاور وزیر نفت و مسئولان استان بوشهر، با قدردانی از توجه ویژه هلدینگ خلیج‌فارس به توسعه استان‌های محروم تأکید کردند: تمهیدات و اقدامات اساسی و فوری برای تسریع در آغاز فرآیند و عملیات اجرایی پارک تخصصی کودهای شیمیایی و صنایع وابسته به آن در نایبند عسلویه انجام خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.