×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: نکته مهم رانندگی در آب و هوای برفی این است که رانندگان با توجه کامل به مقابل و اطراف خود رانندگی کنند. سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کرده و در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری است.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: نکته مهم رانندگی در آب و هوای برفی این است که رانندگان با توجه کامل به مقابل و اطراف خود رانندگی کنند. سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کرده و در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به بارش برف و باران در معابر تهران از رانندگان خواست که با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

به گزارش کیوسک خبر، سرهنگ فیروز کشیر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رانندگی خودروها در شرایط برفی و لغزندگی معابر گفت : با توجه به بارش نزولات آسمانی در تهران، پلیس راهور فاتب به رانندگان عزیز توصیه می‌کند که در این شرایط به هیچ عنوان از موتورسیکلت برای ترددها استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه چند نکته اساسی برای کاهش میزان تصادفات در شرایط برفی و بارانی وجود دارد، گفت: همانطور که گفتم تردد موتورسیکلت سواران برابر ماده ۱۶۹ آیین نامه راهوردر سطح معابر لغزنده و حین بارندگی ممنوع است لذا به موتورسواران عزیز توصیه می‌شود از تردد و حرکت در معابر به ویژه هنگام بارندگی پرهیز کنند. موتورسیکلت دو چرخ دارد و هیچ کابینی هم برای مراقبت از راکب یا ترک نشین ندارد، به واسطه همین نسبت به دیگر وسایل نقلیه آسیب‌پذیرتر است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : رانندگان خودروها نیز باید به چند توصیه مهم توجه داشته باشند، اول اینکه تیغه‌های برف پاک کن را تمیز و سالم نگه دارند، این کار در روزهای بارانی خود را نشان می‌دهد و اگر برف‌پاک‌کن نتواند شیشه مقابل خودرو را به خوبی پاک و تمیز کند، رانندگان در دید خود دچار مشکل خواهند شد.

کشیر افزود: نکته مهم رانندگی در آب و هوای برفی این است که رانندگان با توجه کامل به مقابل و اطراف خود رانندگی کنند. سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کرده و در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری است.

وی با بیان اینکه رانندگان قبل از حرکت حتما باید مخزن شیشه شوی و باک بنزین خودرو را پرکرده و از سالم بودن آن مطمئن شوند، گفت: لازم است که رانندگان همواره از سالم بودن سیستم بخاری خودرو در این فصل مطمئن شوند و قبل از حرکت نسبت به بازدید موارد ذکر شده اقدام کنند. رانندگان همچنین باید از سرعت و سبقت در معابر لغزنده حین بارش نزولات آسمانی پرهیز کرده و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد کنند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در هنگام بارش برف و باران احتمال برخورد و تصادفات خودروها به‌علت لغزنده بودن سطح راه و معابر چندین برابر می‌شود، گفت: به همین دلیل است که رانندگی در این شرایط نیازمند سعه صدر بیشتر رانندگان است. با توجه به لغزنده بودن معابر رانندگان باید فاصله طولی بیشتری را با خودروی مقابل رعایت کنند تا امکان تصادف را به حداقل ممکن برسانند تا اگر اتفاقی افتاد بتوانند خودروی خود را کنترل کرده و از تصادف با خودروی جلویی جلوگیری کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.