×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بعضی از بیماری‌ها با یک مراجعه ساده به پزشک عمومی قابل تشخیص و درمان هستند؛ اما تشخیص دقیق برخی بیماری‌ها و مشکلات نیاز به انجام آزمایش‌ها و اقدامات تخصصی‌تری دارد. در چنین شرایطی پزشک با تجویز آزمایش برای بیمار، تشخیص دقیق مشکل را بعد از بررسی نتیجه آزمایش انجام خواهد داد.

آزمایش‌های ژنتیک و به‌طور‌کلی هزینه‌ آزمایش‌های تشخیصی جزو موارد پوشش بیمه تکمیلی هستند. در این مقاله به بررسی هزینه آزمایش ژنتیک با بیمه تکمیلی و سقف تعهدات بیمه تکمیلی برای پوشش هزینه‌های این آزمایش می‌پردازیم.

موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی برای آزمایش ژنتیک

براساس آیین‌نامه شماره ۹۹ بیمه‌های درمانی، بیمه تکمیلی هزینه‌های انواع خدمات آزمایش‌های ‌تشخیصی پزشکی شامل پاتولوژی، ژنتیک پزشکی و تست‌های آلرژیک، هزینه‌های تست‌های غربالگری جنین شامل مارکرهای جنینی و آزمایشات ژنتیک جنین را پوشش می‌دهد. میزان پوشش هزینه آزمایش ژنتیک با بیمه تکمیلی در مجموع حداکثر ۱۰ درصد تعهد پوشش‌های اصلی سالیانه برای هر بیمه‌شده است.

در ادامه هزینه آزمایش ژنتیک بارداری را به‌عنوان یکی از تست‌های پرتقاضا در پوشش بیمه تکمیلی مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای اطلاع از قیمت بیمه تکمیلی برای پوشش هزینه‌های آزمایش‌های ژنتیک به بخش خدمات بیمه مراجعه کنید.

پوشش آزمایش ژنتیک با دریافت بیمه تکمیلی

نحوه پوشش هزینه آزمایش ژنتیک بارداری با بیمه تکمیلی

یکی از انواع آزمایش‌های ژنتیک که در پوشش بهترین بیمه تکمیلی خانواده تقاضای بالایی دارد، هزینه تست ژنتیک بارداری است. هزینه این آزمایش‌ها بر‌اساس تعرفه آزاد از ۱ تا ۲۰ میلیون تومان متغیر خواهد بود. آزمایشگاه‌ها برای عرضه خدمات بهتر به متقاضیان و پوشش هزینه‌ها با چند شرکت بیمه قرارداد می‌بندند. بر‌اساس سیاست‌های هر مرکز ممکن است کل هزینه‌های تست ژنتیک را با بیمه حساب کنند؛ اما در برخی از آزمایشگاه‌ها پرداخت هزینه تست ژنتیک با بیمه تکمیلی فقط برای یک یا دو مرحله امکان‌پذیر است. برای اطمینان از اینکه هزینه‌های آزمایش ژنتیک بارداری در آزمایشگاه مورد‌نظرتان با بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود یا خیر، حتما این مورد را با آزمایشگاه و شرکت بیمه چک کنید.

سقف تعهدات بیمه تکمیلی آسماری برای پوشش هزینه‌های آزمایش ژنتیک

پوشش‌های بیمه تکمیلی انفرادی آسماری به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. بر‌اساس این تقسیم‌بندی پوشش هزینه‌های آزمایش‌های ژنتیک در بخش پاراکلینیکی ۴ و ۵ قرار می‌گیرد که شامل هزینه‌های پاتولوژی و ژنتیک پزشکی، تست‌های آلرژیک، فیزیوتراپی گفتار درمانی و کاردرمانی می‌شود. در جدول زیر سقف تعهدات پوشش بیمه تکمیلی برای پوشش هزینه‌های آزمایش ژنتیک در هر طرح آورده شده است:

نوع پوششطرح طلاییطرح پلاتینیطرح پلاتینی پلاسطرح VIPطرح الماسطرح الماس پلاس
پاراکلینیکی ۴ و ۵۲۰ میلیون ریال۳۰ میلیون ریال۵۰ میلیون ریال۷۰ میلیون ریال۹۰ میلیون ریال۱۱۰ میلیون ریال
غربالگری جنین (پوشش‌های اضافی)۱۰ میلیون ریال۲۰ میلیون ریال۳۰ میلیون ریال۴۰ میلیون ریال۴۰ میلیون ریال۵۰ میلیون ریال

همان‌طور که در جدول اشاره شد، بیمه تکمیلی آسماری ۶ طرح مختلف دارد. شما می‌توانید یک یا دو طرح را برای کارکنان بیمه تکمیلی شرکتی و سازمانتان انتخاب و به‌صورت انفرادی خریداری کنید. پوشش آزمایش توسط بیمه آسماری با فرانشیز ۱۰ درصد ارائه می‌شوند.

بررسی سقف تعهدات بیمه تکمیلی برای پوشش هزینه آزمایش ژنتیک

نحوه پرداخت هزینه آزمایش ژنتیک با بیمه تکمیلی

میزان پرداخت هزینه آزمایش ژنتیک با بیمه تکمیلی بر‌اساس فرانشیز تعیین می‌شود. فرانشیز بیمه تکمیلی برای پوشش هزینه‌های آزمایش ژنتیک بین ۱۰ تا ۳۰ درصد متغیر است. در‌صورتی‌که بیمه شما با فرانشیز ۱۰ درصد باشد، ۹۰ درصد هزینه‌ را شرکت بیمه‌گر پرداخت می‌کند و ۱۰ درصد سهم بیمه‌گزار خواهد بود. به‌عنوان مثال اگر هزینه آزمایش ژنتیک ۱ میلیون تومان شود. ۹۰۰ هزار تومان از هزینه آزمایش را شرکت بیمه پرداخت می‌کند و سهم بیمه‌گزار ۱۰۰ هزار تومان است. با بالا رفتن درصد فرانشیز شما سهم پرداخت بیمه برای پوشش‌ هزینه‌های آزمایش ژنتیک کاهش می‌یابد. در‌صورت استفاده از سهم بیمه پایه فرانشیز کسر نخواهد شد.

فرانشیز همه پوشش‌های پایه بیمه آسماری ۱۰ درصد است. البته فرانشیز طرح‌های پایه قابلیت تغییر به فرانشیزهای بالاتر را دارد. پوشش‌های اضافی نیز با فرانشیز متفاوتی ارائه می‌شوند. توجه داشته باشید که فرانشیز پوشش‌های اضافی برای گروه‌های زیر ۵۰ نفر غیر‌قابل تغییر است؛ اما امکان تغییر در پوشش‌های پایه وجود دارد. علاوه‌بر آزمایش‌ ژنتیک، هزینه‌هایی مانند هزینه آی وی اف با بیمه تکمیلی پوشش داده می‌شود.

پرداخت هزینه آزمایش ژنتیک با بیمه تکمیلی بر‌اساس فرانشیز

پوشش هزینه‌های انواع آزمایش‌های ژنتیک با بیمه تکمیلی درمانی

در این مقاله درباره پوشش هزینه آزمایش ژنتیک با بیمه تکمیلی صحبت کردیم. شرایط بازپرداخت هزینه‌ها و سقف تعهدات بیمه برای پوشش هزینه‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. آزمایش ژنتیک یکی از آزمایش‌های تخصصی و جزو گروه تشخیصی است. این آزمایش‌ها جزو پوشش بیمه تکمیلی هستند و هزینه آن‌ها توسط بیمه تکمیلی پرداخت می‌شوند. چنانچه سوالی در مورد طرح‌ها و میزان پوشش‌های بیمه اسماری برای پرداخت هزینه‌های آزمایش ژنتیک دارید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.