×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

شرکت پتروشیمی ایلام در رزمایش پدافند غیرعامل شیمایی موفق به کسب نمره «عالی» شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، رزمایش پدافند غیرعامل شیمایی با حضور‌ تیم‌های آتش‌نشانی و ایمنی،اورژانس، پدافند غیرعامل،واحد SRU, تعمیرات و حراست پتروشیمی و یک تیم از پالایش گاز در مجتمع پتروشیمی ایلام برگزار شد.

این رزمایش با هدف هماهنگی ادارات، آموزش پدافند شیمیایی کارگروه پدافند استان و مدیریت شرایط اضطرار با مدیریت استانداری ایلام و نظارت جانشین پدافند شیمایی سازمان پدافند غیرعامل کشور با موفقیت برگزار شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری ایلام ، پتروشیمی موفق به کسب نمره عالی شد.

بزرگ‌ترین مولفه مردم‌یاری «تولید» است

سیدغلامحسن گرشاسبی ؛ مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه در این رزمایش بر اساس تفکر بسیجی ، کارشناسی و سرعت عمل در جهت مصونیت داخلی اقدام شد ، گفت:
مردم یاری و مردم‌داری مؤلفه اصلی امنیت و قدرت هستند.
گرشاسبی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مولفه مردم‌یاری «تولید» است ، ادامه داد: تولید مستمر به ایجاد امید در سطح جامعه کمک شایانی می‌کند.
مدیرعامل پتروشیمی ایلام نگاه بسیجی ، ملی و جهادی در راستای حل مشکلات را مهم ارزیابی کرد و افزود: این شرکت در حوزه عدم وابستگی به خارج نگاه خاصی به توانمندی‌های داخلی داشته است.
نایب رئیس هیات مدیره ادامه داد:پتروشیمی ایلام با تولید DMDS CHAVAR65 و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و آزمایش «کاتالیست» ساخت داخل گام بلندی در جهت عمل به دستو‌رالعمل‌های پدافند غیرعامل برداشته است.
وی کم‌آبی و کمبود خوراک را از مهم‌ترین ریسک‌های سرمایه‌گذاری در پتروشیمی ایلام عنوان کرد و در‌عین حال بیان داشت:
با تلاش و همت همکاران و صنعتگران استان مشکلات پیش رو حل شده است.

هزینه در حوزه پدافند غیرعامل سرمایه‌گذاری است

محمدسبحان حسنی؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در همایش پدافند غیرعامل شیمیایی در پتروشیمی ایلام گفت:
هزینه‌های حوزه پدافند غیرعامل هزینه نیست ؛ سرمایه‌گذاری است.
حسنی با بیان اینکه اقدامات بسیار مؤثری در کاهش آسیب‌ها و مخاطرات در مراکز حساس توسط پدافند غیر عامل کشور انجام شده است افزود:پدافند غیرعامل از اهمیت ویژه‌ای در جهت کاهش آسیب‌ها برخوردار است.
وی بر ارائه راهکار پیش از وقوع حوادث در استان ایلام تاکید کرد و ادامه داد:نظارت و مداخله باید قبل از وقوع حوادث صورت گیرد.

حادثه گریز‌ناپذیر است

سیدجمال‌الدین گوهری ؛جانشین پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این رزمایش با اشاره به اینکه حوادث گریزناپذیر هستند و در کوتاه ترین زمان ممکن باید مدیریت شوند، گفت:
مدیریت حوادث در زمان طلایی خواسته اصلی نظام مصون سازی است.
گوهری با تاکید بر‌ رصد و پایش مخاطرات ادامه داد: قبل، حین و بعد حوادث باید مطابق با شرایط و سطح حادثه در منطقه برنامه‌ریزی سناریو پیش‌بینی و طراحی شود.

بر اساس این گزارش ، رزمایش پدافند غیرعامل شیمیایی با حضور تیم‌های پتروشیمی‌ ایلام و پالایش گاز در واحدهای سولفورزدایی و الفین با دستیابی به تمام اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین‌شده و با موفقیت برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.