×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نماینده عراقی: باید توافق با آمریکا لغو و پرونده ترور فرماندهان بین‌المللی شود

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «ریاض المسعودی» نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق، امروز (شنبه) تاکید کرد که تنها راه‌حل برای عراق لغو توافقنامه راهبردی با آمریکاست، زیرا تحقق آن هیچ نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت.
او گفت: توافقنامه راهبردی با آمریکا تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته است بلکه مانعی بر سر راه عراق برای انعقاد توافقنامه‌های راهبردی با سایر کشور‌ها شده است و دولت باید آن را لغو کند.
المسعودی در خصوص پرونده ترور فرماندهان مقاومت افزود: دولت عراق باید در اعلام نتایج تحقیقات در خصوص حمله متجاوزانه آمریکا به فرماندهان پیروزی در فرودگاه بغداد تسریع کند و در صورتی که در این مسئله با شکست مواجه شود، پرونده ترور شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را در دادگاه‌های بین‌المللی برای دستیابی به حقوق خود مطرح خواهیم کرد.
نماینده ائتلاف سائرون اعلام کرد که دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق موضعی آشکار در خصوص حضور نیرو‌های آمریکایی ندارد و سعی در کم اهمیت جلوه دادن مصوبه پارلمان درباره اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق دارد.
بدر الزیادی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق گفت اقدامات دولت در خصوص پرونده ترور فرماندهان شهید جدی نبوده است و دولت تنها به تشکیل کمیته‌های تحقیقاتی اکتفا کرده و آن‌ها هم هیچ کاری انجام نداده‌اند.
او تاکید کرد که دولت در برداشتن گام‌های لازم در برابر آمریکا و در خصوص حادثه ترور فرماندهان پیروزی یعنی ابو مهدی المهندس و قاسم سلیمانی جدی نیست. ضعف اقدامات در قبال واشنگتن به معنای ضعف دولت عراق است
ائتلاف فتح پارلمان عراق نیز اعلام کرد که شایسته است دولت عراق به آنچه در خصوص قطعی کردن پرونده اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق وعده داده است، در سریعترین زمان و در جهت احترام به خون سران شهدا و اکثریت نمایندگان عمل کند.
احمد الاسدی، رئیس فراکسیون پارلمانی السند عراق نیز خونخواهی واقعی از شهیدان را زمانی دانست که نیرو‌های آمریکایی از عراق اخراج شوند، زیرا اخراج نیرو‌های آمریکایی بزرگترین سیلی به دولت ترامپ خواهد بود.
انتهای پیام/

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.