×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نقش کلیدی انرژی خورشیدی در مسیر ال‌جی به سوی “کربن صفر”

شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی در سراسر دنیا در تلاش مضاعف برای دوری کردن از دستگاه‌های تولید سوخت فسیلی به سمت انرژی‌های تجدید پذیر می باشند. ال‌جی الکترونیکس در این مسیر نقش بسیار مهم و کلیدی ایفاء می‌کند زیرا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پنل‌های خورشیدی در جهان است. به همین خاطر، ال‌جی متعهد شده که تا سال ۲۰۳۰ میلادی، اثرات زیست محیطی منفی را به صفر برساند و انتشار کربن در پروسه‌ی تولید را در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۷ تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

ال‌جی الکترونیکس به‌عنوان بخش اصلی تعهد خود برای استفاده صددرصدی از انرژی‌های تجدید پذیر تا سال ۲۰۵۰ میلادی، مراحل ساخت پنل‌های خورشیدی در کارخانه‌ی تولیدی خود در رایونگ تایلند را به پایان رساند. این کارخانه در سال ۱۹۹۷ میلادی در رایونگ تأسیس شد و یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مراکز تولیدی بخش لوازم‌خانگی شرکت ال‌جی به شمار می‌آید. در حال حاضر، این کارخانه به ۹ هزار و ۴۰۰ پنل خورشیدی با ظرفیت ۴٫۲ مگاوات مجهز شده و از ماه گذشته‌ی میلادی مشغول جمع‌آوری انرژی خورشیدی است.

این تجارت در سال گذشته با همکاری شرکای متعددی ازجمله شرکت سرمایه‌گذاری جهانی BECIS آغاز شد. بر اساس منافع مشترک توافق خرید انرژی (PPA)، ال‌جی انتظار دارد که انرژی تجدید پذیر باکیفیتی را با تکیه‌بر تکنولوژی‌های پیشرفته خود تولید کند؛ و به این طریق هزینه‌های تاسیسات را با دریافت انرژی با قیمت‌ کمتر از بازار، تا حد زیادی کاهش دهد.

جائه‌سونگ لی، مدیرعامل ال‌جی الکترونیکس تایلند گفت: «به‌عنوان یکی از پایه‌های تولیدی برای ماشین لباسشویی‌ها و سیستم‌های تهویه مطبوع ال‌جی ، ما به‌طور کامل متعهد می‌شویم که اهداف RE100 را برای تبدیل ۱۰۰ درصدی منابع انرژی تجدید پذیر به دست خواهیم آورد». او همچنین افزود: «با نصب پنل‌های خورشیدی در محل‌های بلااستفاده‌ی سقف کارخانه می‌توانیم هم‌زمان با توسعه‌ی فضای کارخانه، هزینه‌های ساخت را هم کاهش دهیم».

در حال حاضر ال‌جی در کارخانه‌ی تولیدی خود در Noida هند، انرژی خورشیدی تولید می‌کند. این کارخانه به ماژول‌های خورشیدی با ظرفیت ۳٫۲ مگاوات مجهز است. دفتر مرکزی آمریکای شمالی ال‌جی در Englewood Cliffs واقع در نیوجرسی آمریکا نیز استفاده از انرژی خورشیدی در مراحل تولید را به هدف اصلی خود تبدیل کرده است تا بتواند تا انتهای سال ۲۰۲۱ میلادی به استفاده‌ی ۱۰۰ درصدی از انرژی خورشیدی در کارخانه‌ها و دفاتر آمریکای شمالی دست پیدا کند.

این موارد تنها نمونه هایی از نوآوری های ال‌جی برای رسیدن به اهداف پایدار در جهان و ایجاد دنیایی بهتر برای همه می باشد. چیزهای بیشتری در راه است…

###

شرکت ال‌جی الکترونیکس

ال‌جی الکترونیکس یک مبتکر جهانی در زمینه تکنولوژی و لوازم الکترونیکی مصرفی است که تقریباً در تمام کشورهای جهان حضورداشته و بیش از ۷۵۰۰۰ نیروی کار بین‌المللی دارد. چهار شرکت زیرمجموعه ال‌جی (راهکارهای تهویه مطبوع و لوازم‌خانگی، سرگرمی‌های خانگی، راهکارهای تجهیزات اتومبیل و راهکارهای تجاری) درمجموع طی سال ۲۰۲۰ فروشی بالغ‌بر ۵۶ میلیارد دلار را ممکن ساخته‌اند. ال‌جی یکی از تولید‌کنندگان پیشگام محصولات خانگی و تجاری است که دامنه وسیعی از محصولات همچون تلویزیون‌ها، لوازم‌خانگی، راهکارهای تهویه مطبوع، مانیتورها، ربات‌های سرویس‌دهنده، تجهیزات اتومبیل، برند پریمیوم LG SIGNATURE و برند هوشمند LG ThinQ را عرضه می‌کند که نام‌های آشنایی در سراسر جهان هستند. برای دریافت آخرین اخبار به www.LGnewsroom.com مراجعه نمایید.

روابط عمومی شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری

شماره تماس: ۲۶۲۰۵۹۴۰

ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com