×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نقشه آمریکایی‌ها با بصیرت ملت و هدایت رهبری شکست خورد

وزیر امور خارجه گفت: آنچه را که ملت ما در اتفاقات اخیر کشور شاهد بودند، همه‌ی پلن بی آمریکایی‌ها بود و الحمدالله در این مسیر با بصیرت ملت و هدایت مقام معظم رهبری شکست خوردند.

به گزارش کیوسک خبر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه برگزاری نشست دوستان منشور سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: بر ما پوشیده نیست که کاخ سفید در ۴۳ گذشته همواره برای تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است.

وی افزود: در مذاکرات هسته‌ای نیز این موضوع به صراحت به طرف آمریکایی گفته شده که رفتار شما، صادقانه و مبتنی بر حل مشکل نیست و همواره اهداف پنهانی برای پیگیری منافع خود در منطقه دنبال می‌کنید.

پلن بی آمریکایی‌ها با بصیرت ملت و هدایت رهبری شکست خورد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آن‌ها این نیت را داشتند و از مدت‌ها پیش گفته بودند آمریکا پلن بی را دنبال می‌کند. آنچه را که ملت ما در اتفاقات هفته‌های اخیر کشور شاهد بودند، همه‌ی پلن بی آمریکایی‌ها بود و الحمدالله در این مسیر با بصیرت ملت و هدایت مقام معظم رهبری شکست خوردند.

وی در ارزیابی همکاری ایران و روسیه گفت: هدف اصلی نشست دوستان منشور که امروز با حضور حدود ۱۸ تن از معاونین وزرای خارجه کشورهای عضو این نشست در تهران برگزار می‌شود، مقابله با یکجانبه گرایی و تحریم‌های ناعادلانه‌ی برخی کنشگران غربی و ارسال پیام قوی به جامعه جهانی است.

امیرعبداللهیان گفت: مناسبات ما و روسیه بر اساس منافع متقابل و همسایگی است و من همین جا تاکید می‌کنم این هیاهویی که برخی از کشورهای غربی به راه انداختند که ایران برای کمک به جنگ اوکراین موشک و پهباد در اختیار روسیه قرار داده است، بخش موشک آن کاملاً غلط است و بخش پهباد آن درست است و ما مقدار معدودی پهباد، ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار دادیم.

وی افزود: با وزیر خارجه اوکراین توافق کردیم چنانچه هر گونه مستندی در اختیار دارند که روسیه از پهباد ایرانی در اوکراین استفاده کرده است، آن را در اختیار ما قرار دهند.

وی افزود: دو هفته پیش با وزیر خارجه اوکراین توافق کردیم که دو طرف این موضوع را در یک کشور اروپایی مورد بررسی قرار دهد، هیئت دفاعی و سیاسی ما به آن کشور اروپایی رفت و در دقیقه نود هیئت اوکراینی حضور پیدا نکرد و علت آن نیز این بود که آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به طور ویژه آلمان از اوکراین خواسته بودند که در حالی که ما می‌خواهیم علیه ایران به واسطه ارسال پهباد اعمال تحریم کنیم، شما می‌خواهید در یک کشور اروپایی قهوه بنوشید!

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اما بعد از آن در گفتگوی تلفنی که من هفته‌ی پیش با همکارم وزیر خارجه اوکراین داشتیم، توافق کردیم چنانچه مستندی وجود دارد، در اختیار ما قرار دهند و قرار است چنانچه طرف اوکراینی بر عهدش پایبند بماند، طی روزهای آینده ما بتوانیم این موضوع را بررسی کنیم و مستندات آن‌ها مورد توجه ما است.

وی افزود: البته اگر برای ما ثابت شود که روسیه از پهباد ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است، نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نخواهیم بود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، امیرعبداللهیان گفت: موضع ما نسبت به جنگ اوکراین توقف جنگ و بازگشت طرفین به مذاکره و بازگشت آوارگان است و در این مسیر تلاش‌های زیادی را از ابتدای جنگ اوکراین در سطح رئیس جمهور و وزیر خارجه انجام شده است و همچنان نیز این تلاش‌ها را ادامه خواهیم داد.

امیرعبداللهیان همچنین درخصوص آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: آقای بورل در گفتگوی تلفنی اعلام کرد که پیام اخیر ایران را به طرف آمریکایی منتقل کرده و آنها گفته‌اند که پیام را به دقت بررسی و پاسخ ایران را طی روزهای آینده می‌دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.