×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
نشست فوق العاده‌ ناتو درباره افغانستان جمعه برگزار می‌شود

به گزارش کیوسک خبر، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو امروز چهارشنبه در پیامی توییتری اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان جمعه نشست ویدئویی را درباره وضعیت افغانستان برگزار می‌کنند.

دبیرکل ناتو در این خصوص نوشت: نشست مجازی فوق العاده ای متشکل از وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو جمعه ۲۰ آگوست برای ادامه هماهنگی های دقیق و بحث درباره رویکرد مشترک پیرامون افغانستان برگزار می شود.

نشست فوق العاده‌ ناتو درباره افغانستان جمعه برگزار می‌شود

این در حالیست که دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی دیروز سه شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی پیرامون تحولات افغانستان اعلام کرده بود که این نهاد حضور دیپلماتیک خود در افغانستان را حفظ خواهد کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، ینس استولتنبرگ در ادامه گفته بود: فعالیت‌های فرودگاه کابل به مرور از سرگرفته می‌شود و متحدان ناتو هواپیماهای بیشتری را نیز به این فرودگاه اعزام خواهند کرد. تمرکز ما اکنون خروج امن متحدان از افغانستان است. جابجایی قدرت باید مسالمت آمیز باشد و به سوی یک دولت فراگیر حرکت کند، بدون آنکه انتقام‌جویی انجام شود. دولت جدید باید به حقوق همه افغان‌ها احترام بگذارد و از انزوای افغانستان جلوگیری کند. ما با یک دوراهی بزرگ مواجه بودیم؛ یا افغانستان را تَرک کنیم یا بمانیم و در یک ماموریت ناتمام درگیر باشیم. قرار نبود ما تا ابد در افغانستان بمانیم. این ناکامی و شکست رهبری سیاسی افغانستان به فاجعه‌ای انجامید که اکنون شاهدیم. آنچه در روزها ی اخیر دیدیم فروپاشی نظامی و سیاسی سریعی بود که پیش بینی نمی‌کردیم. بخشی از نیروهای امنیتی افغانستان شجاعانه جنگید؛ اما نتوانست از کشور حفاظت کنند. چرا که رهبری سیاسی نتوانست در برابر طالبان بایستد و به راه حل صلح آمیزی برسد.