×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، تحقیقات میدانی نشان می‌دهد، بخشی از خانه‌اولی‌هایی که طی دو سال گذشته مشمول دریافت تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم شده بودند اما به دلیل جهش قیمت مسکن در سال ۹۷ و ادامه آن در سال ۹۸ موفق به خرید آپارتمان نشده بودند،‌هم‌اکنون به صورت مجدد در بازار حضور یافته و مشغول جست و جوی آپارتمان‌های موردنظر خود هستند.

در بررسی‌های انجام گرفته، فعالان بازار معاملات مسکن شهر تهران به خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا اعلام کردند پشتوانه و انگیزه اصلی ورود بخش قابل توجهی از این گروه از خانه‌اولی‌ها به بازار معاملات مسکن که دست‌کم طی یکسال گذشته به دلیل تضعیف قدرت خرید قادر به معامله آپارتمان نشده و عملا از بازار کنار رفتند، قرار گرفتن آن‌ها در ردیف متقاضیان واجد شرایط دریافت تسهیلات مسکن به خصوص تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم است.

بخش قابل توجهی از این خانه‌اولی‌ها که هم‌اکنون در بازار معاملات مسکن برخی مناطق و محلات شهر تهران متقاضی خرید گروه خاصی از آپارتمان‌های مسکونی شده‌اند، طی دو سال اخیر مشمول دریافت تسهیلات ازمحل صندوق پس‌انداز مسکن یکم شده‌اند که به دلیل عدم دسترسی به موجودی نقدی کافی برای خرید مسکن به دنبال جهش سطح قیمت‌ها موفق به خرید مسکن تاکنون نشدند.

عمده این متقاضیان، در عین حال که امتیاز دریافت تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای آن‌ها به دلیل وجود یک امکان خاص برای متقاضیان این تسهیلات، محفوظ مانده است طی دست‌کم یکسال اخیر اقدام به تکمیل موجودی خود و بازگشت مجدد به بازار معالات مسکن کرده‌اند.

مطابق با مکانیزمی که برای صندوق پس‌انداز مسکن یکم تعریف شده است امتیاز دریافت این تسهیلات برای سپرده‌گذاران با رعایت شرط باقی مانده کف سپرده در حساب متقاضی،در آینده محفوظ است و متقاضی الزامی از بابت خرید مسکن همزمان با فرا رسیدن موعد دریافت تسهیلات ندارد و می‌تواند در آینده اقدام به خرید مسکن و دریافت این تسهیلات کند.

در واقع پشتوانه و انگیزه اصلی بازگشت این گروه از متقاضیان بازار مسکن به بازار برای خرید آپارتمان، برخورداری آن‌ها از امتیاز دریافت تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم است. به خصوص آنکه هم‌اکنون امکان ثبت نام متقاضیان جدید در این صندوق با اتمام مهلت پنج ساله ثبت نام متقاضیان در آن به اتمام رسیده است با این حال امتیاز سپرده‌گذاران قبلی برای دریافت تسهیلات کماکان به قوت خود باقی مانده است.

فعالان بازار مسکن می‌گویند اغلب این متقاضیان افرادی هستند که امتیاز تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم را دارند و در محلات مصرفی نیمه جنوبی شهر مانند مناطق ۹ به بعد، در حال جست و جو برای خرید آپارتمان‌های کوچک‌متراژ برای خرید هستند.

بخش قابل توجهی از این افراد که پیش از این به دلیل قدرت خرید محدود اقدام به انتقال دارایی‌های خود به بازار سهام کرده بودند هم‌اکنون با کسب بازدهی بالا از این بازار، در حال خروج از بازار سهام وجست وجو برای خرید آپارتمان موردنیازشان با کمک تسهیلات بانکی هستند.

عمده این افراد متقاضی خرید آپارتمان‌های با مساحت تا ۷۰ مترمربع هستند وسعی دارند تا قبل از شروع فصل سرد واحد مسکونی مورد نیاز خود را خریداری کنند.فعالان بازار معاملات مسکن در این مناطق می‌گویند در حالیکه طی ماه‌های اخیر تاکنون حضور خریداران مصرفی به خصوص خانه‌اولی‌ها در این مناطق محدود شده بود اما هم‌اکنون تعداد این متقاضیان افزایش یافته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.