×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پاکسان نیوز: در روزهایی که کشور با نوسانات ارزی و کمبود مواد اولیه برای بسیاری از صنایع روبه رو بود در شرکت پاکسان تولید بدون لحظه ای توقف ادامه داشت.

علت اصلی این موضوع برخورداری این شرکت از مواد اولیه، ارز مناسب برای تامین مواد مورد نیاز وارداتی و… است که نتیجه برنامه ریزی های دقیق واحد بازرگانی شرکت پاکسان است.

همین موضوع بهانه‌ای شد تا با مهرداد زمانی معاونت بازرگانیپاکسان گفتگوی کوتاهی داشته باشیم تا از کم و کیف تامین مواد اولیه و راهکارهای تهیه ارز مورد نیاز این مجموعه مطلع شویم.

آنچه در این مطلب می خوانید نتیجه این گفتگوست.

شرحی از مهمترین اقدامات اخیر در واحد بازرگانی بفرمایید؟

شرکت پاکسان شرکت خوشنام و بزرگی است که تامین مواد اولیه مورد نیاز آن راهکارهای خاصی را می‌طلبد. هدف اصلی ما در پاکسان تداوم تولید و جلوگیری از توقف خطوط تولیدی است و این امر نیاز به برنامه ریزی و تلاش همه جانبه دارد.

در دو ماه اخیر با تلاش همکاران مان در واحد بازرگانی موفق به جذب حدود ۵میلیون دلار ارز از بانک مرکزی شدیم که به میزان قابل توجهی ارز مورد نیازمان برای خرید مواد اولیه را مرتفع می کند.

همچنین در تامین مواد اولیه نیز اقدامات بسیار خوب و جهادی صورت گرفته که عرض خواهم کرد بطور مثال در روزهای اخیر خوشبختانه با اقدامات موثری که صورت گرفت سه هزار تن مواد اولیه در انبار گمرک نیز مجوز خروج دریافت کرد و این حجم از مواد اولیه به زودی به انبارهای پاکسان تحویل داده می شود.

بسیاری از شرکت ها به دلیل گسترش تحریم ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند. آیا شرکت پاکسان نیز با چنین چالش هایی در تولید مواجه است؟

قاعدتا شرکت پاکسان هم از این قاعده مستثنی نیست و در تهیه مواد اولیه با مسائل و پیچیدگی هایی روبه‌روست اما این مشکلات هیچ گاه مانع فعالیت این مجموعه نبوده و نیست چرا که همکاران ما به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا نیازهای شرکت برای تولید و رساندن محصول به دست مصرف کنندگان را فراهم نمایند در همین راستا در شهریورماه موفق شدیم حدود ۱۲هزار تن مواد اولیه دیگر را نیز تحویل انبار شرکت دهیم که این حجم از مواد اولیه تا حدودی خیال ما را از بابت تامین نیاز شرکت برای تولید را آسوده می کند.

شرکت پاکسان در تامین مواد اولیه چه برنامه ای را دنبال می کند؟ آیا تامین مواد اولیه شما عمدتا وارداتی است یا به تولیدکنندگان داخلی نیز توجه دارید؟

رویکرد واحد بازرگانی در وهله اول تامین مواد اولیه مورد نیاز از تولیدکنندگان داخلی است. خوشبختانه در سالهای اخیر کیفیت مواد اولیه مورد نیاز صنعت شوینده که در داخل تولید می شود به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده و این افزایش کیفیت باعث شده که ما بتوانیم بخشی از مواد مورد نیازمان برای تولید را از شرکت های داخلی تامین نماییم و نیاز کمتری به واردات این مواد از خارج از کشور داشته باشیم. اما واردات برخی از مواد اولیه مورد نیاز این صنعت به دلیل نبودن نمونه داخلی اجتناب ناپذیر است.

این موضوع نه تنها می تواند موجبات تقویت این صنایع را فراهم کند بلکه مانع خروج ارز از کشور نیز می شود و کار ما را برای خرید مواد اولیه ساده تر می کند.

تغییر قیمت ارز چه مشکلاتی را برای صنایع شوینده فراهم کرده؟

ما از ابتدای سال جاری با افزایش تقریبا صد درصدی قیمت ارز مواجه بودیم و به طبع چنین فرایندی نه تنها کشور و صنعت را تحت تاثیر قرار میدهد بلکه تامین مواد اولیه را برای بسیاری از صنایع با مشکل روبه رو می کند اما خوشبختانه در شرکت پاکسان با تدابیری که از سوی مدیرعامل محترم جناب آقای دکتر بقائی اتخاذ شد موفق شدیم با کنترل فرایند خریدها تاثیرات ناشی از افزایش ارز را تا حدودی کنترل کنیم به نحوی که تاثیر آن بر خرید برخی از اقلام در حدود ۵۰ درصد باشد.

افزایش قیمت ارز در پاکسان چه تاثیری بر تولید محصولات شوینده داشته؟

افزایش قیمت ارز تاثیر زیادی بر قیمت مواد اولیه گذاشته و منجر به افزایش بهای تمام شده کالا می شود و این امر اثر خود را خواه ناخواه بر همه صنایع و اقتصاد کل کشور می گذارد و نمی توان منکر این تاثیر و تاثر شد به هر حال مسئولین و سازمانهای ذی ربط برای رفع مشکلات باید در این خصوص چاره اندیشی کنند تا صنایع بتوانند همچنان به تولید ادامه داده و باری از روی دوش کشور بردارند.

رویکرد شما در پاکسان برای مقابله با افزایش قیمت ارز چیست؟

به دلیل سیاست های درست اتخاذ شده در این شرکت و به کار گیری راهکارهای اصولی، پاکسان برای خرید مواد اولیه و تامین ارز علی رغم وجود مشکلات متعدد در کشور، سعی نموده مشکلات را با اتخاذ تدابیری حل نموده و با تعامل ایجاد شده با بانک مرکزی بخشی از ارز مورد نظر از این طریق و بخش دیگر آن از طریق صادرات به دیگر کشورها تامین شود.

در خاتمه…..

جا دارد که در خاتمه تشکر ویژه ای داشته باشم از مدیرعامل محترم شرکت پاکسان که با حمایت و اعتمادی که به ما داشتند زمینه عبور از مشکلات را برای ما خلق کردند همچنین باید از همه همکارانم در واحد تامین و تدارکات تشکر ویژه داشته باشم که در قالب یک تیم منسجم و توانمند با کار تیمی قابل قبول موفق شدند یک به یک مشکلات را پشت سر بگذارند و لحظه ای از ارزش های سازمانی عدول نکنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.