×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در جلسه‌ای با مدیران بیمه‌ای و درمانی و جمعی از کارکنان این سازمان در سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک روز کارمند اظهار داشت: یکی از سنت‌های حسنه و جاری در سازمان تأمین اجتماعی اولویت پرداخت حقوق بازنشستگان نسبت به کارمندان است و افزایش حقوق سالیانه کارکنان سازمان نیز امسال همانند سال‌های گذشته پس از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان انجام می‌شود.

سالاری پویایی و توفیق و یا عدم توفیق هر سازمانی را نتیجه فعالیت نیروی انسانی دانست و گفت: در ایام شیوع کرونا همکاران با ایثار و از خود گذشتگی به مردم خدمت کردند و تعدادی از کارکنان حوزه درمان در راه خدمت به مردم به شهادت رسیدند که یادشان را گرامی می‌داریم و به خانواده آنان تسلیت می گوییم.

وی بر لزوم پرهیز از اعمال سلیقه در جذب و استخدام نیرو و همچنین انتصابات و ارتقاء کارکنان تأکید کرد و گفت: برگزاری آزمون با همکاری سازمان سنجش و ایجاد فرآیندهای شفاف و رقابتی برای ورود کارکنان به سازمان و همچنین در فرآیند ارتقاء و انتصاب نیروها از اولویت‌های اصلی ما در حوزه کارکنان سازمان است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی رفتار توام با احترام و حسن خلق با مراجعه کنندگان را اولین و مهمترین خواسته خود از تمامی کارکنان این سازمان عنوان کرد و گفت: در مواردی که به لحاظ قوانین و مقررات و ضوابط اداری امکان انجام کاری برای مراجعه کنندگان وجود دارد بایستی در اسرع وقت و به نحو صحیح انجام شود و اگر امکان انجام کار و برآورده شدن انتظار ارباب رجوع وجود ندارد ارائه توضیح کافی و قانع کننده توام با حسن خلق و احترام از سوی کارکنان بایستی مورد توجه باشد.

سالاری توسعه خدمات غیرحضوری و کاهش حجم مراجعات به مراکز بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی را موجب بهبود شرایط خدمت رسانی در شعب سازمان تأمین اجتماعی دانست و اظهار داشت: با کاهش مراجعات حضوری به شعب فرصت کافی برای تکریم ارباب رجوع در شعب سازمان تأمین اجتماعی وجود خواهد داشت.

وی افزود: با استعلام برخط اعتبار دفترچه‌ها و حذف تمدید اعتبار، کاهش ۴۰ درصدی مراجعات حضوری انجام شده و انتظار داریم که با ارتقاء خدمات غیرحضوری تا بهمن ماه سال جاری شاهد کاهش ۷۵ درصدی مراجعات حضوری مردم به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در قبال تلاش و کوشش کارکنان برای خدمت به مردم، توجه به خواسته‌ها و مطالبات کارکنان نیز توسط مدیریت سازمان تأمین اجتماعی انجام می‌شود.

سالاری ادامه داد: در سال جاری با موافقت شورای حقوق و دستمزد سازمان اداری و استخدامی افزایش مجدد حقوق حقوق کارکنان سازمان تأمین اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم اجرای این مصوبه موجب افزایش رضایتمندی کارکنان و در نتیجه خدمت‌رسانی مناسب‌تر و افزایش رضایت جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی باشد.

وی تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی سازمان تأمین اجتماعی را از دیگر اقدامات مثبت صورت گرفته در روز کارمند عنوان کرد و گفت: ۵۵۰۰ نفر کارکنان پیمانی که در آزمون‌های استخدامی سنوات گذشته در سازمان تأمین اجتماعی جذب و استخدام شده‌اند به استخدام رسمی این سازمان در می‌آیند تا با انگیزه و تعلق خاطر بیشتر نسبت به سازمان تأمین اجتماعی در خدمت جامعه شریف تحت پوشش این سازمان باشند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اشتغال حدود ۶۰۰۰ نفر کارکنان شرکتی این سازمان در سراسر کشور، گفت: به منظور افزایش اطمینان خاطر این گروه از همکاران، سقف مدت قرارداد آنان افزایش یافته و امکان انعقاد قرارداد بیش از یک ساله نیز با آنان فراهم شده است.

سالاری ادامه داد: همچنین علاوه بر افزایش حقوق سالیانه کارکنان شرکتی، در سال جاری ۳۰ درصد افزایش حقوق نیز برای این همکاران اعمال می‌شود.

وی همچنین در سخنان مبسوطی به ارائه گزارش عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در طول یک سال گذشته پرداخت و افزود: دریافت ۳۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت، متناسب سازی حقوق بازنشستگان، پرداخت و به روز رسانی مطالبات مراکز درمانی طرف قرار داد، بازنگری در سطح بندی خدمات درمانی، اصلاح ساختار تشکیلاتی، صدور بخشنامه‌های تنقیحی و توسعه خدمات غیرحضوری از مهمترین اقداماتی است که با تلاش مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی به نتیجه رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.