×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر عامل بانک توسعه تعاون با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) با مدیران این رسانه دیدار و گفت وگو کرد.

محمد شیخ حسینی در ابتدای این دیدار اعلام کرد: بانک ها به عنوان یکی از بازیگران اصلی اقتصاد ایران مورد توجه و گاهی انتقاد قرار دارند.
وی افزود: به رغم همه مشکلات و نارضایتی هایی که از نظام بانکی وجود دارد، معتقدم بانک ها نقطه قوت جمهوری اسلامی هستند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد تامین مالی اقتصاد را بانک ها بر عهده دارند و همین امر نقش بی بدیل بانک ها را در ساختار اقتصادی کشور نشان می دهد.
شیخ حسینی بیان کرد: بانک ها در موضوع تورم نقش دوگانه دارند. در صورتی که نقدینگی به بخش واقعی اقتصاد هدایت شود، می تواند طرف عرضه را افزایش داده و تورم از این ناحیه کنترل شود. اما اگر تسهیلات غیرهدفمند پرداخت شود، خلق پول وافزایش نقدینگی را به همراه دارد و در انتها منجر به تورم می شود.
وی گفت: به واسطه اهمیت و نقش بانک ها در چند دور اعمال تحریم های ظالمانه غرب، بانک ها همواره نوک پیکان این تنگ نظری ها قرار گرفته اند. سنگین ترین اعمال فشارها در سال های اخیر بر بانک های ایران اعمال شده است.
شیخ حسینی افزود: با تمام محدودیت ها و فشارهای داخلی و خارجی که بر نظام بانکی وارد می شود توانسته ایم نقش مهمی در ارتقای اقتصاد ایران ایفا کنیم.
به گفته وی، برخی از انتقادهای مردم از نظام بانکی در حوزه خدمات اعتباری خرد بجاست و ما باید به سمت تسهیل و ارتقای خدمات هم در بعد کمی و هم در بعد کیفی در نظام بانکی حرکت کنیم.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد:«عدالت اعتباری» باید در اولویت کاری نظام بانکی قرار گیرد و براین اساس باید تلاش شود دسترسی یکسان و همراه با عدالت آحاد جامعه فراهم شود.
شیخ حسینی با بیان اینکه هر چند وقت یکبار هجمه هایی علیه نظام بانکی وارد می شود که به نظر می رسد بخشی از آنها عامدانه و در جهت تضعیف یکی از ارکان اقتصادی کشور است.
وی تصریح کرد: ما در نظام بانکی بر وجود برخی نارسایی ها و مشکلات واقف هستیم اما نمی توانیم چشم خود را بر وری خدمات فراوان نظام بانکی ببندیم.
شیخ حسینی ادامه داد:با روی باز ازانتقادها و پیشنهادهای سازنده در جهت رفع نواقص و ارتقای کیفیت خدمات نظام بانکی استقبال می کنیم.
وی با ریشه یابی برخی چالش ها در نظام بانکی گفت:بانک ها جزئی از اقتصاد کشور هستند اگر اقتصاد درست حرکت و عمل کند،بانک ها نیز می توانند نقش خود را به درستی ایفا کنند.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون بیان کرد:اعتقاد دارم تورم ام الفساد کشور است.اگر به دنبال مقایسه نظام بانکی ایران با بانک های دنیا هستیم باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم که تورم در سطح جهانی حل شده است.
شیخ حسینی تاکید کرد: تا زمانی که تورم در کشور وجود دارد اجرای بانکداری اسلامی مشکل است. حل معضل تورم از رانت تسهیلات بانکی و تشکیل صف برای دریافت تسهیلات می کاهد.
به گفته وی، منابعی که به صورت تسهیلات در اختیار بنگاه ها قرار می گیرد در صورتی که صرف تامین سرمایه و سرمایه در گردش شود موجب رونق تولید و کنترل تورم می شود.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد: کارکنان بانک ها جزوسالم ترین وشریف ترین نیروها در ساختار اداری کشور هستند.
شیخ حسینی اظهار کرد: در تمام روزهای کرونا و وقوع سیل و زلزله کارکنان بانک ها بدون حتی یک ساعت تعطیلی به مردم عزیز ایران خدمت ارائه کردند.
وی در پایان برتوسعه تعامل با خبرگزاری خوشنام و اثرگذار دانشجویان ایران تاکید کرد.
محمد مهدی خیرجو، مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران نیز دراین دیدار گفت: ایسنا در سال ۱۳۷۸ به عنوان اولین خبرگزاری غیررسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی افزود: این خبرگزاری در طی سال های فعالیت خود توانسته است نقش موثری در جریان سازی خبری داشته باشد.
خیرجو ادامه داد: در توافق با سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی به دنبال راه اندازی دفاتر خبرگزاری در برخی از کشورها هستیم.
وی با تاکید بر توسعه تعامل با بانک توسعه تعاون ، گفت: همکاری حرفه ای موجب افزایش آگاهی مشتریان و مردم از خدمات بانک ها در نظام اقتصادی ایران می شود.
مدیر عامل در پایان در گفت و گویی صمیمانه به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت و از نزدیک با فعالیت آنها آشنا شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.