×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که شستا باید به‌صورت حرفه‌ای مدیریت شود؛ از فشارهای سیاسی برای تحمیل افراد بی‌تجربه و فاقد صلاحیت به این مجموعه انتقاد و خطاب به مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی و شستا تصریح‌کرد: مقاومت در مقابل این فشارهای سیاسی اقدام خوبی است و باید به این مقاومت ادامه دهید.

به‌گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در اختتامیه همایش سراسری مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی که به‌مدت ۲ روز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سوم و چهارم آبان در شهر قم برگزار شد؛ اظهار داشت: امیدواریم حضور مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی در این استان برای مردم قم و همین طور برای کشورمان منشأ خیر و برکت باشد.

وی درباره خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی به اقشار مختلف جامعه گفت: تأمین‌اجتماعی در خدمت کارگران و بازنشستگان است و کار سنگینی بر عهده مدیران و کارکنان این سازمان قرار دارد. در مقاطع مختلف، تکالیفی از سوی دولت و مجلس بر عهده این سازمان گذاشته شده که بار مالی برای این سازمان داشته و پرداخت‌های متناظر با آن صورت نگرفته‌است. سازمان این تکالیف را انجام داده اما بدهی دولت‌ها پرداخت نشده است.
وی افزود: ما در ۲ سال اخیر مبالغی را که برای پرداخت مطالبات سازمان در بودجه سنواتی در مجلس تصویب کرده‌ایم توسط دولت سیزدهم پرداخت شده‌است.
امیرآبادی همچنین گفت: در گذشته سازمان تأمین‌اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران استقراض بانکی بی‌رویه داشت و بدهی سنگینی ایجاد شده بود. تأمین مالی ماهانه برای پرداخت تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی و پرداخت حقوق با این مبالغ سنگین، کار بسیار سختی است. خوشبختانه در دولت سیزدهم، مدیریت سازمان تأمین‌اجتماعی، استقراض از نظام بانکی برای پرداخت حقوق را به صفر رسانده که برای مدیریت سازمان توفیق بسیار ارزشمندی است و بدهی سنگین ایجادشده هم تسویه شده‌است. سازمان همچنین اعلام کرده است که به این سمت و سو می‌رود که استقراض از نظام بانکی را برای پرداخت حقوق متوقف کند و در سال جاری هم استقراضی نداشته‌است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح نسخه الکترونیک طرح بسیار مهمی بود که سازمان تأمین‌اجتماعی در این زمینه پیشگام شد. توسعه درمان رایگان کار ارزشمند دیگری است که در این دوره پیگیری شده‌ است.
امیرآبادی در ادامه اظهارات خود به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی اشاره و تصریح‌کرد: شستا یکی از هلدینگ‌های اقتصادی کشور است که منابع آن متعلق به کارگران و بازنشستگان و افرادی است که در تأمین‌اجتماعی سهمی دارند. من فکر می‌کنم در این بخش، نحوه اداره حرفه‌ای هلدینگ اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی بسیار مهم است و به شخصه خودم تاکنون کسی را برای هلدینگ معرفی نکرده‌ام چون معتقدم اینجا متعلق به کارگران است. متأسفانه غالباً شاهد ورود افراد سیاسی به حوزه اقتصاد هستیم. نماینده‌ای که رأی نمی‌آورد دنبال عضویت در هیئت‌مدیره‌های شستا است. چنین کسی سواد و تخصص و تجربه این کار را ندارد. کار خوبی که دوستان در این دوره انجام داده‌اند مقاومت در برابر چنین فشارهایی است که باید ادامه پیدا کند. هرچه صرفه و صلاح سازمان است و صرفه و صلاح بیمه‌شدگان است باید انجام شود. سیاسیون باید اجازه دهند شستا کار حرفه‌ای و تخصصی خود را انجام دهد و دخالت در هیئت‌مدیره‌ها نکنند و افرادی را که سابقه و تحصیلات و دانش لازم را ندارند، به این هلدینگ تحمیل نکنند.
وی همچنین گفت: اقدامات بسیار خوبی در سازمان تأمین‌اجتماعی آغاز شده‌است. دولت آیت‌الله رئیسی علاوه بر این‌که بدهکاری جدید برای سازمان ایجاد نکرده نسبت به دولت‌های قبل در بازپرداخت مطالبات سازمان موفق‌تر بوده است. بهترین سهام را به سازمان داده‌اند و حقوق سازمان را رعایت کرده‌اند.
وی در ادامه خواستار ارتقای خدمات تأمین‌اجتماعی در استان قم شد و گفت: تأمین‌اجتماعی در قم که ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش دارد، تنها یک بیمارستان دارد و امیدواریم برای ارتقای بیمارستان و ایجاد مسیر دسترسی بهتر به بیمارستان اقدام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.