×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر و عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای در این جلسه،گفت: به دلیل ۱۰ سال خدمت در منطقه لنجان با مسایل مختلف این شرکت و پیشرفت های آن آشنا هستم.

وی افزود: توضیحات مسئولین نشان می دهد ذوب آهن در زمینه های مختلف پیشرفت های خوبی داشته است.

عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی،تاکید کرد: بعضی از مشکلات موجود در صنعت و دیگر بخش ها ناشی از اشکالات واگذاری ها و نحوه مدیریت است که باید مورد اصلاح و توجه قرار گیرد .

وی با بیان این که مسایل مربوط به تولید و آب مصرفی این شرکت  به لحاظ فعالیت در کمیسیون  آب وکشاورزی برایم مهم است ، افزود :   خام فروشی در بخش مواد اولیه در کشور و مشکلاتی که در این زمینه برای ذوب آهن پیش آمده نگران کننده است و باید در کشور به فکر مزیت ها و ارزش افزوده باشیم.

وی رفع نیاز شرکت های تولیدی از جمله ذوب آهن در خصوص تامین مواد اولیه را حایز اهمیت داست و گفت: مجلس شورای اسلامی در سال جاری که با عنوان جهش تولید نامگذاری شده به فکر تامین مواد اولیه و رفع مشکلات مختلف صنایع است.

مهدی نصر معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت نیز در این جلسه با بیان این که آب مصرفی کارخانه در دهه ۷۰ با تولید به مراتب کم تر از زمان فعلی حدود ۳۵ میلیون متر مکعب بود، گفت: در سال  98 میزان آب مصرفی کارخانه به حدود ۱۷ میلیون متر مکعب یعنی کم تر از نصف مصرف قبلی کاهش یافته است.

وی با تشریح اقدامات کارخانه  در جهت  صرفه جویی  و کاهش  مصرف آب به اقداماتی از قبیل خرید و انتقال پساب شهر های مجاور مانند فولادشهر، ایمان شهر ، فلاورجان و زرین شهر و هزینه های  بالای آن اشاره کرد  و افزود: در کنار این اقدامات، مبلغی   نیز توسط این شرکت به عنوان سازگاری با کم آبی وکمک به کشاورزان  به حساب استانداری اصفهان پرداخت شده است.

فرید مختاری، مدیر مهندسی بهره برداری شرکت  نیز، گفت: در حال حاضر این مجموعه با کمبود مواد اولیه سنگ آهن درشت دانه مواجه است که امیدواریم با تامین مواد اولیه، کوره بلند شماره ۱  شرکت نیز راه اندازی شود.

 مهرداد اسماعیلی، مدیر آبرسانی شرکت در این جلسه، گفت: ذوب آهن از دهه ۷۰ به بعد و همزمان با بروز خشکسالی اقدامات متنوعی در زمینه صرفه جویی وکاهش آب مصرفی کارخانه انجام داده و در حال حاضر نیز علی رغم افزایش تولید، میزان مصرف آب رو به کاهش است و طی دوره اخیر این کاهش به ۵۰ درصد رسیده است.

علیرضا امیری، مدیر روابط عمومی ذوب آهن نیز با اشاره به ظرفیت تولید شرکت و مسئولیت های اجتماعی آن از نماینده خمینی شهر  و سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست نمود که در جهت رفع مشکلات این مجتمع عظیم صنعتی از جمله تامین مواد اولیه آن  تلاش کنند تا این شرکت با ظرفیت کامل تولید به اشتغال زایی و رفع نیاز های داخلی و ایجاد ارزش افزوده بپردازد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.