×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ماهنامه الکترونیکی تازه‌‌های بیمه ایران و جهان ویژه تیرماه ۱۴۰۰ منتشر شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، روش‌های بهره‌برداری از داده‌ها همواره در حال تغییر و تحول است، به خصوص در فضایی با افزایش رقابت، ادعاهای خسارت پیچیده، رفتار متقلبانه، انتظارات فزاینده مشتری، مقررات سخت و نیز شرایط فعلی همه‌گیری. به همین دلیل بیمه‌گران ناچار هستند برای نگه‌داشتن سهم بازار، ارتقای عملیات تجاری و افزایش رضایت مشتری راه‌هایی برای استفاده از روش‌های پیش‌بینی و یادگیری ماشین در صنعت بیمه بیابند. بیمه‌گران در حال ازریابی تازه‌ترین پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستند تا بتوانند چالش‌های تجاری زنجیره ارزش بیمه نظیر تقسیم‌بندی خطرات بیمه، جلوگیری از وقوع زیان، قیمت‌گذاری محصولات بیمه‌ای، مدیریت ادعاهای خسارت، تشخیص تقلب، فروش و تجربه مشتری را رفع کنند.
با توجه به اهمیت این موضوع در پانزدهمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان، تلاش شده تا مثال‌هایی عینی از بیمه‌نامه‌های جدید و کاربردهای روش‌های یادگیری ماشین در صنعت مورد بررسی قرار گیرد. بر این اساس در بخش مطالب اصلی به « چشم‌انداز جهانی ریسک پس از کرونا: نقش بیمه چه خواهد بود؟» ، «علم ‌تجزیه‌وتحلیل : ابزاری قدرتمند برای صنعت بیمه زندگی» ، «هوش مصنوعیِ مسئول در صنعت بیمه» و «همه‌گیری، به ایراد طرح جدیدی از الگوی حوادث فاجعه‌آمیز می‌پردازد» پرداخته شده است.
در شماره حاضر، بخش اخبار تازه به «بازارهای مستمری بازنشستگی در سال ۲۰۲۰» و بخش شخصیت برجسته علمی، به معرفی دکتر پروفسور خوزه گَریدو استاد تمام گروه ریاضی و آمار دانشگاه کنکوردیا واقع در مونترال کانادا اختصاص یافته است.
در بخش تازه‌های نشر، دو کتاب با عناوین « نظریه ریسک در بیمه‌های غیرزندگی » و « مدل‌سازی ریسک: کاربردهای هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق » معرفی می‌شود.
خوانندگان این نشریه، در بخش یک معرفی تازه و بخش یک مفهوم تازه به ترتیب با « بیمه‌های پارامتریک بدون شرایط ویژه » و « بیمه متصل به سهام » آشنا خواهند شد.
پانزدهمین شماره ماهنامه تازه‌های بیمه ایران و جهان نیز شامل بخش جدید «بینش‌های تازه» است که در آن مطالبی پیرامون « تست جاده: یادگیری ماشین و کارایی تشخیص تقلب »، « هفت مدل تجاری آینده برای بخش بیمه » « ریسک‌های چندملیتی از رویکردی هماهنگ منتفع می‌شوند »، « چگونه اکوسیستم‌های درمان مشتریان بیمه را جذب و برای همیشه نگه می‌دارند؟ »، « ذهنیت بیمه‌گر مبتکر: نیاز عصر حاضر به بیمه‌گران اموال » و « ایجاد مدل‌های کسب‌و‌کار نو برای جریان های درآمدی جدید » ارائه شده است.
علاقه‌مندان برای مشاهده و دریافت متن کامل نشریه می‌توانند به وب‌سایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4965/Articles/view/14651/1485/ مراجعه فرمایند.