×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ماجرای کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان در ایام کرونا

برنامه تلویزیونی”تهران ۲۰”، شامگاه یکشنبه بیست سوم آذرماه با دعوت از معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان به تشریح اقدامات و موضوعات مربوط به دانشگاه فرهنگیان پرداخت.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، روشندل «معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان» در رابطه با موضوع کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان گفت: این موضوع بر اساس قانون متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش، مورخ سال ۶۹  تعیین شده است و بر اساس آن قانون، بخشی از حقوق دانشجو معلمان جهت خدمات رفاهی ارائه شده به آنها کسر می‌شود که میزان این مبلغ در همان هیئت امنای اول دانشگاه در تاریخ ۲۴/۰۴/۱۳۹۱ تصویب شده است.

 

روشندل بیان کرد: اما در این شرایط کرونایی در هیئت امنا تصویب شد به جای کسر ۴۵ درصد مقدار ۲۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان کسر شود. نکته مهم این است که هیئت امنا دقیقا مشخص نکرده که کسورات مربوط به چه چیز می‌شود، مثلا وقتی غذا نباشد، آشپزخانه هست و خوابگاه هست و نگهداری آنها هزینه دارد که این ۲۵ درصد برای همان هزینه ها تعیین شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان برای این موارد هیچ گونه بودجه ای دریافت نمی‌کند و لازم به ذکر است حدود ۷۵ درصد بافت این دانشگاه فرسوده است و این ایام بهترین زمان برای بازسازی و نوسازی زیرساخت های رفاهی دانشگاه است.

معاون آموزش دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: موضع دانشگاه این نیست که حتما این هزینه از دانشجو گرفته شود ولی بودجه ای به دانشگاه برای این موضوع اختصاص داده نمی‌شود و طبق مصوبه باید این هزینه ها از محل بودجه همان حقوق دانشجو معلمان تامین شود.  

روشندل افزود: پیشنهاد ما این است که مجلس این را در بودجه ببیند که این هزینه ها به دانشگاه تخصیص داده شود تا برای همیشه این مشکل حل شود و بنده تاکید می‌کنم که ما اصلا در نقطه مقابل دانشجو معلمان عزیز نیستیم و همچنان پیگیر هستیم که با اضافه شدن درصدی به بودجه دانشگاه این مشکل کاملا حل شود.

روشن‌دل در واکنش به اظهارات بیان شده در ارتباط با سفر تیم مدیریتی این دانشگاه به ژاپن تاکید کرد: فکر میکنم این سفر بیشتر از ۱۵۰ میلیون تومان هزینه نداشت، چون ما میهمان دانشگاه ژاپنی بودیم و شایعات مربوط به هزینه ۱ میلیاردی سفر به ژاپن را تکذیب می کنم.

وی افزود: این موضوع دقیقا شبیه به بحث فروش کتاب بود که چندی پیش مطرح شد و قرارداد ۴۰۰ میلیون تومانی را ۳ میلیاردی می خواندند.

روشندل در این رابطه افزود: در رابطه با موضوع فروش کتابی که رئیس دانشگاه مولف آن بود، ما این کتاب را خوانده ایم و مشخص شده که کاملا مورد نیاز دانشجو است اما با این وجود هیچ الزامی برای خرید این کتاب وجود ندارد و ریاست دانشگاه امتیاز این کتاب و منافع مالی آن را نیز به دانشگاه واگذار کرده است.

روشندل در پایان تسریع کرد: ۶ دی ماه ۱۳۹۰ یک نقطه عطف تاریخی است در تاریخ تربیت معلم در این کشور و دانشگاه همچنان نهایت تلاش خود را در جذب دانشجو معلم خواهد کرد.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.