×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

رئیس‌جمهور بلاروس در گفت‌وگویی با تأکید بر اینکه روسیه قصد استفاده از سلاح هسته‌ای ندارد می‌گوید جنگ هسته‌ای پایان کره زمین خواهد بود.

به گزارش کیوسک خبر، «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور بلاروس در گفت‌وگویی اختصاصی با «ان‌بی‌سی‌نیوز» به آمریکا و کشورهای غربی هشدار داد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را تحت فشار قرار ندهند و از خطوط قرمز روسیه عبور نکنند.

لوکاشنکو دراین‌باره گفت روسیه سلاح هسته‌ای دارد و نباید از «خطوط قرمز» آن در جنگ اوکراین عبور کرد. اگر یک فرد و یا کشوری را به گوشه رینگ ببرید، تنها یک راه برای برون‌رفت وجود خواهد داشت. به همین علت است که نباید از خطوط قرمز عبور کرد، خطوط قرمزی که نمی‌توانید از آن عبور کنید.

وی درباره احتمال حمله هسته‌ای روسیه با تأکید بر اینکه «پوتین و رهبری روسیه، هرگز هرگز قصد استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین ندارند»، افزود: خدا نکند، اگر حمله‌ای به قلمرو فدراسیون روسیه انجام شود، در آن صورت اگر لازم باشد روسیه می‌تواند از همه نوع سلاح هسته‌ای استفاده کند.

لوکاشنکو تأکید کرد که فضا و تنش هسته‌ای اخیر را غرب و اوکراین با هدف سیاسی جلو می‌برند و روسیه هیچ علاقه‌ای به افزایش تنش‌ها تا سطح استفاده از جنگ‌افزارهای هسته‌ای ندارد.

وی همچنین افزود: اگر سلاح هسته‌ای استفاده شود، حتی یک کشور استفاده کند، موجب زنجیره‌ای از واکنش‌ها خواهد شد. روسیه این را خوب می‌فهمد. می‌خواهم بر این موضوع تأکید کنم که مطمئنم و از طرف پوتین می‌گویم که هیچکس قصد استفاده از سلاح هسته‌ای را ندارد. اگر سلاح هسته‌ای استفاده شود، پایان سیاره ما خواهد بود.

در هفته‌های اخیر اتحادیه اروپا و ناتو هجمه تبلیغاتی درباره طرح احتمالی روسیه برای استفاده از سلاح‌های اتمی در اوکراین در سطح رسانه و عرصه دیپلماتیک افزایش داده‌اند. روسیه این ادعاهای مقامات غربی را رد می‌کند و تأکید دارد که تنها تحت شرایط قیدشده در قانون اساسی این کشور، از سلاح اتمی استفاده خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین ماه گذشته با اشاره به اینکه مسکو تنها زمانی که تمامیت ارضی‌اش در معرض خطر باشد، از سلاح اتمی استفاده می‌کند افزود غرب در سیاست‌های ضد روسیه هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست و مدام به تهدیدها علیه مسکو از جمله باج‌گیری هسته‌ای، پافشاری می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.