×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
لزوم تقویت زیرساخت های سواحل در مازندران

احمد وحیدی بعدازظهر سه شنبه در جلسه ساماندهی طرح‌های دریا در در سالن جلسات استانداری مازندران با اشاره به اهمیت اقتصاد دریامحور اظهار کرد: یکی از محورهای مهم اقتصادی کشورها دریا محسوب می‌شود و باید از این ظرفیت بهره گیری شود.
وحید با بیان اینکه قدردان تلاش‌های ناجیان غریق هستیم و نباید این افراد بدون بیمه فعالیت داشته باشند تصریح کرد: استانداری مازندران، گیلان و گلستان با پیگیری وزارت کشور نسبت به بیمه حوادث و مسئولیت این عزیزان اقدام خواهند کرد.
وی گفت: اقتصاد دریامحور از قدرت زیادی برخوردار بوده و فرصت کم نظیری برای مردم است و حجم عظیم ۲۰ میلیون مسافر در مازندران فرصت استفاده از دریا و جنگل توام با تلفیق فرهنگ ها و اثرگذاری فرهنگی را دربر دارد.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه جلوه مدیریت مناسب جهادی باید نمود پیدا کند افزود: دریا فرصت کم نظیری برای بهره مندی مردم از جاذبه‌های آن است و سواحل تجلی مدیریت برگرفته از الگوهای دینی و جهادی و ایمن نگه داشتن ساحل بسیار حایز اهمیت است.
وحیدی خواستار حضور مستمر هلال احمر و اورژانس در سواحل شد و گفت: ایمن نگه داشتن ساحل مهم است که نیروهای فراجا در این زمینه تلاش و نقش آفرینی می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه ساحل باید کنشی وارد شد و نه واکنشی، گفت: برخی از مسائل همچون عفاف و حجاب با گفتمان و تذکر قابل رفع است زیرا عفاف و حجاب امری مشفقانه است، در عین حال دستگاه‌های متولی و فراجا وظیفه برخورد با هنجارشکنان را دارند و اجازه همراهی عامدانه با دشمن در جهت تخریب و آلوده فضا به کسی داده نمی شود.
وزیر کشور با اعلام حمایت از حضور روحانیون در طرح‌های فرهنگی در سواحل درباره ساماندهی حریم ۶۰ متری گفت: برای زیباسازی حریم قانونی ساحل باید برنامه ریزی و طرح تهیه شود.
وحیدی خواستار برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی با عرضه توانمندی‌ها و دستاورهای بخش‌های مختلف در سواحل شد و با اشاره به راه اندازی ۳۵ طرح سالم‌سازی دریا در مازندران توسعه و تقویت زیرساخت‌ها را ضروری دانست و گفت: اقدامات صورت گرفته برای کاهش شمار غریق در دریا شایسته قدردانی است و این طرح با جدیت پیگیری شود.
وی گفت: برنامه میان مدت آماده سازی سواحل برای مردم به نحو مطلوب با حضور بخش خصوصی در بخش زیباسازی ساحل در حال انجام است و پس از آن اجرای برنامه های شاد و با نشاط در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.