×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
لاوروف در چین با پیشنهادی برای کاهش پیامدهای تحریم‌های آمریکا

به گزارش کیوسک خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگویی با رسانه‌های چینی گفت: مطمئنم که همزمان با عادی شدن اوضاع پاندمی کرونا ما می‌توانیم اقدامات لازم را برای بازگشایی سریع مرزها و از سرگیری سفرهای بین روسیه و چین انجام دهیم. با کاهش تدریجی موانع مربوط به کرونا، ضرورت دارد که محدودیت‌های کنونی قرنطینه‌ای برداشته شود.
وزیر خارجه روسیه همچنین به این مساله اشاره کرد که سفر گردشگردی بین دو کشور در سال‌های گذشته رشد داشته اما پاندمی کرونا ضربه شدیدی بر این صنعت وارد کرده است.
وی در پاسخ به احتمال توزیع واکسن‌های چینی نیز گفت، این مساله با تمامی جزئیاتش در حال بررسی است و ادامه داد: ما در حال بررسی تجربیات و رویکردهای چین و سایر کشورها درباره این واکسن‌ها هستیم.
اوایل ماه جاری میلادی، چین رسما مجوز دیجیتالی واکسیناسیون کرونا را برای سفرهای بین‌المللی آغاز کرد که شامل اطلاعات درباره واکسن و همچنین نتایج تست‌های کرونا و آنتی بادی می‌شود.
وانگ یی، وزیر خارجه چین نیز به این مساله اشاره کرد که پکن قصد دارد تا برنامه مجوز دیجیتال را راه بیندازد و به بررسی نتایج واکسن کرونا با سایر کشورها بپردازد.
وزیر خارجه روسیه همچنین در این گفت‌وگو به استفاده از ارز ملی به جای دلار آمریکا در تبادلات مالی بین کشورها به منظور کاهش خطرات و پیامدهای تحریم‌های آمریکا اشاره کرد.
او افزود: برای کاهش خطرات تحریم‌های آمریکا ما نیاز به تقویت استقلال تکنولوژیکی داریم.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: این از طریق گذار به استفاده از ارزهای ملی جهانی به جای دلار در تبادلات مالی ممکن می‌شود.
لاوروف اشاره کرد،‌ باید از استفاده از سیستم‌های پرداخت بین‌المللی که غرب بر آن سایه انداخته است، اجتناب کرد.
به گفته لاوروف، روسیه و چین باید استقلال خود را تقویت کنند.
لاوروف همچنین در سفر امروز و روز سه شنبه خود به شهر گوئیلین، در چین قرار است با مقام‌های این کشور دیدار و گفت‌وگو داشته باشد و به بررسی همکاری‌های دو جانبه شامل پاندمی کرونا، ارتباطات در عالی‌ترین سطح و آماده سازی برای رویدادهای مربوط به بیستمین سالگرد معاهده همسایگی خوب و همکاری دوستانه بین دو کشور بپردازند. این معاهده در ۱۶ ژوئیه سال ۲۰۰۱ امضا شد.
دیپلمات‌ها قرار است همچنین به تبادل دیدگاه‌ها درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بپردازند و همکاری در چارچوب چند جانبه شامل سازمان ملل و بریکس را مورد بررسی قرار دهند.
دیپلمات‌های ارشد دو کشور همچنین قرار است بیانیه‌ای مشترک را درباره حکمرانی جهانی در شرایط مدرن ارادئه کرده و برنامه‌ای را برای رایزنی‌های بین وزرا برای سال جاری میلادی امضا کنند.  
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.