×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
لاوروف: خروج واشنگتن از افغانستان بدون فکر کردن به عواقب آن انجام گرفت

به گزارش کیوسک خبر به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در ادامه اظهاراتش عنوان کرد که نباید به افراط گرایی و تروریسم اجازه نفوذ به کشورهای همسایه را داد که این موضوع به طالبان بستگی دارد.
لاوروف خواستار پایبندی طالبان به وعده‌هایش شد و گفت: موضوع کاهش تحریم‌ها علیه طالبان در شورای امنیت مطرح نشد و این گروه باید به وعده‌های خود عمل کند.
وی در ادامه به تحولات سوریه اشاره کرد و افزود: تنها یک کانون تروریستی در سوریه در ادلب باقی مانده است و هیچ مشکلی برای مبارزه با تروریسم در آنجا وجود ندارد.
سرگئی لاوروف تأکید کرد که پایگاه‌های روسیه و ارتش سوریه در منطقه کاهش تنش ادلب مورد حمله قرار می‌گیرند، ولی ما اجازه ادامه چنین کاری را نخواهیم داد.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: نیروهای آمریکایی مناطق التنف و الرکبان در سوریه را اشغال کرده‌اند که این وضعیتی غیرقابل قبول است.
وزیر خارجه روسیه همچنین به توافق هسته‌ای با ایران و خروج یکجانبه آمریکا از برجام اشاره و اعلام کرد که تهران پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای به اجرای تعهدات خود به مدت یک سال ادامه داد.
لاوروف خاطر نشان کرد: ما به احتمال دستیابی به نتایج مثبت در مورد از سرگیری توافق هسته‌ای خوشبین هستیم.
وی گفت: مقامات اوکراینی در اجرای توافقنامه مینسک شکست خوردند و به همین دلیل برخی از مردم انتخابات کریمه را تحریم کردند.
لاوروف افزود: واشنگتن شهروندان روس از کشورهای دیگر را ربوده و ما به توافقی برای استرداد آنها دست نیافتیم.
لاوروف همچنین به بحران اخیر پاریس با کانبرا، لندن و واشنگتن بر سر پیمان امنیتی «آکوس» که منجر به لغو قرارداد فروش زیردریایی‌های فرانسه به استرالیا شد، اشاره کرد و گفت: بحران قرارداد زیردریایی‌ها میزان عدم تعادل در موضوع اعتماد به این ائتلاف‌ها را نشان می‌دهد و ما دخالتی نخواهیم کرد.
لاوروف در بخش دیگری از سخنانش به تحولات لیبی اشاره و تصریح کرد: این مهم نیست که نیروهای خارجی قبل یا بعد از انتخابات از لیبی خارج شوند، بلکه مهم این است که این کار به منظور جلوگیری از برهم خوردن توازن قوا بین دو طرف درگیر با هماهنگی و به شکل تدریجی صورت بگیرد.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.