×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
قیمت بیت کوین و اتریوم رشد کرد| آیا الگوی نیجریه قابل تعمیم به چین است؟

به گزارش کیوسک خبر، در روز چهارشنبه هفتم جولای سال ۲۰۲۱ میلادی ارزش بیت کوین در بازار جهانی به بیش از ۳۴ هزار و ۷۰۰ دلار رسید که ۰.۰۶ درصد بیش از روز قبل بود. در این روز قیمت هر اتریوم برابر با ۲ هزار و ۳۸۲ دلار بود که ۲.۸۱ درصد بیش از روز گذشته بود.

اما با وجود رشد ارزش این دو رمز ارز مهم و پر مصرف در بازار جهانی، قیمت دیگر رمز ارزهای محبوب در دنیا با کاهش ارزش روبرو شد. امروز هر XRP با قیمت ۶۶ سنت در بازار مبادله شد که ۱.۲۲ درصد کمتر از روز گذشته بود. از طرف دیگر دوج کوین با تجربه کاهش قیمت ۱.۸۱ درصدی نسبت به بیست و چهار ساعت گذشته به ۲۳ سنت رسید.

در این روز خبرهای مختلفی در مورد بازار رمز ارزها منتشر شده است ولی مهمترین خبر را می توان مربوط به وضعیت کشور نیجریه دانست. این کشور با وجود اقتصاد نسبتا کوچک و موانع زیاد در فعالیتهای مزارع بیت کوین و حتی مبادله در این بازار، سهم زیادی در بازار رمز ارزهای دنیا دارد.

وب سایت کوین دسک در این مورد نوشت: «در نیجریه فعالیت در بازار رمز ارزها ممنوع است و بانکها اجازه فعالیت در این بازار و انتقال پول برای مبادلات رمز ارز را ندارند ولی این مساله سبب نشد تا ارزش مبادلات در بازار نیجریه کاهش یابد. امروز این کشور یکی از بزرگترین فعالان در بازار رمز ارز است و گزارشهای اخیر نشان از رشد سهم این کشور در بازار رمز ارزها دارد.»

وب سایت کوین دسک دلیل اهمیت شرایط نیجریه را این طور بیان کرد: «اخیرا خبرهایی در مورد قوانین سخت گیرانه در کشور چین منتشر شده است که باعث سقوط بیت کوین شد. ولی بررسی تجربه نیجریه نشان می دهد این خبر را می توان نادیده گرفت زیرا این محدودیتها و ممنوعیت ها نمی تواند تاثیر معنا داری در عملکرد این بازار داشته باشد. ما انتظار داریم سهم چین در بازار رمز ارزها همچنان ادامه پیدا کند.»

نکته دیگر در مورد سوداوری مزارع بیت کوین در ماه های اخیر است. این رسانه نوشت: «به دلیل افت ارزش بیت کوین ها در بازار جهانی، سوداوری شرکتهایی که در استخراج بیت کوین فعالیت می کنند افزایش یافته است و این روند می تواند تاثیر معنا داری در افزایش استقبال مردم از این بازار داشته باشد.»

انتظار می رود ارزش بیت کوین در ماه های اتی افزایش پید کند و به همین دلیل مزارع با حداکثر توان به تولید بیت کوین مشغول هستند تا بتوانند از فضای کنونی حداکثر استفاده را ببرند.