×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
قول مساعد رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به سازمان اموال تملیکی/ حل سریع مشکلات اموال تملیکی، امری ضروری است

به‌گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، امروز مورخ پنجم مرداد ماه، سیدعبدالمجید اجتهادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان به همراه دیگر اعضای هیات مدیره طی جلسه‌ای در مدیریت اموال تملیکی استان تهران میزبان موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، سیدکاظم دلخوش اباتری عضو هیات رئیسه و سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس و مهرداد گودرزوند چگینی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بودند.

دکتر اجتهادی طی این جلسه ضمن تشکر از حضور موثر مقامات کشوری از انبارهای این سازمان طی ماه‌های اخیر تاکید کرد: طی بازدید سال گذشته رییس‌جمهور از انبارهای اموال تملیکی بوشهر و تاکید بر تعیین تکلیف کالاها در مهلت ۳ماهه و اصلاح ساختار، سازمان اموال تملیکی با برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های عملیاتی ضمن ایجاد تحولات مذکور، تعیین تکلیف کالا، سامان‌دهی و همچنین قفسه‌بندی انبارها را در دستور کار قرار داده که از سال گذشته تا به امروز با شکل‌گیری تعاملات سازنده با سه قوه کشور، موفقیت‌های نسبی در این زمینه حاصل شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با ورود تمام قد قوه قضاییه و مجریه علاوه بر ساماندهی حجم قابل توجهی از انبارها در سراسر کشور، اطلاع‌رسانی‌های صحیح و شفافی در خصوص حراج و مزایده‌های این سازمان نیز انجام شد که منجر به تعیین تکلیف بسیاری از پرونده‌ها از طریق فروش شد. از سوی دیگر با موافقت سازمان امور استخدامی ساختار سازمان اموال تملیکی در حال اصلاح و متناسب‌سازی است که در ستاد مرکزی این امر انجام شده و در سایر استان‌ها نیز در حال پیگیری و انجام است، به طوری که نخستین تغییر ساختار به تازگی به اموال تملیکی استان هرمزگان ابلاغ شد.

وی ضمن ارایه گزارشی از عملکرد سازمان و بیان برنامه‌های آتی عنوان کرد: لایحه دو فوریتی مربوط به سازمان اموال تملیکی که به مجلس شورای اسلامی ارسال شده در حال بررسی توسط قوه قضاییه است و خواستار این هستیم که سریع‌تر به تصویب کمسیون قضایی مجلس برسد تا اقدامات بنیادی و اساسی در این سازمان انجام شود و با تغییر برخی قوانین نامتناسب با وظایف سازمان، وضعیت بهبود پیدا کند.

در ادامه این جلسه معاونین سازمان اموال تملیکی نیز به بیان برخی مشکلات پیش روی سازمان ازجمله استیجاری بودن ۹۰ درصد انبارهای در اختیار، کمبود نیروی انسانی و بودجه مورد نیاز، پیچیده، متغیر و متنوع بودن وظایف مدیران سازمان و ارتباط گسترده با سازمان های مختلف، تحمیل هزینه‌های ناشی از استرداد کالا، سنگین بودن هزینه‌های دادرسی مربوط به دعاوی حقوقی به ویژه در خصوص اموال غیرمنقول، عدم وجود تجهیزات و امکانات مناسب برای انجام وظایف، عدم صدور بموقع ارای قضایی و مجوزهای لازم و همچنین عدم ارسال بموقع اظهارنامه کالاهای متروکه پرداختند.

در همین راستا رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و دیگر اعضای حاضر ضمن تاکید بر ضرورت رفع ضعف‌های موجود در سازمان اموال تملیکی، نسبت به مرتفع‌سازی مسایل مطرح شده و پیگیری لایحه ارسالی به مجلس قول مساعد دادند.

در پایان هیات مذکور به همراه مدیران ارشد سازمان اموال تملیکی از انبارهای اموال تملیکی استان تهران بازدید به عمل آوردند و در جریان وضعیت برخی کالاهای موجود در انبارها قرار گرفتند.

شایان ذکر است این بازدید با توجه به قفسه بندی برخی انبارها و مقایسه آن نسبت به بازدید گذشته نمایندگان مجلس مورد رضایت و تقدیر قرار گرفت و بر کدگذاری کالاها و تغییر شیوه نگهداری آن ها با استفاده از انبارداری نوین نیز تاکید شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.