×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

شاخص کل بورس تهران امروز با بیش از یک درصد کاهش به  رقم یک میلیون و ۳۹۷هزارو ۴۳۲واحد نزول یافت . شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۴۷۵۶ واحد کاهش در رقم ۴۰۵هزار و ۵۶۹ واحد قرارگرفت .

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت تامین سرمایه تمدن ، ارزش معاملات امروز بازار به بیش از ۹هزارو ۶۰۰میلیارد تومان رسید . ارزش معاملات خرد بازار نیز به ۲هزارو ۶۹۳میلیارد تومان کاهش یافت .

در دادوستدهای امروز شنبه ۱۹شهریور ماه ۱۴۰۱، نمادهای فارس ، کچاد ، حکشتی ،وپاسار ، کگل و وبملت بیشترین تاثیر منفی  ودر مقابل نمادهای مبین ، فسبزوار ، شسپا ، حفارس وغدشت بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس را داشتند .

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین  گروه صنعت شد و در این گروه 846 میلیون و 499هزار برگه سهم به ارزش 249 میلیاردتومان دادوستد شد.

شاخص کل فرابورس نیز با بورس تهران همراه شد و با کاهش 137 واحدی به رقم 18هزار و 981 واحد رسید .در این بازارشرکت های پلیمر اریاساسول، بیمه پاسارگاد، بهمن دیزل و پتروشیمی زاگرس بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس گذاشتند.

از نکاتی که لازم است به آن اشاره کرد این است که بازار سرمایه ایران، بازاری کامودیتی محور بوده و به هر حال سودآوری شرکت‌های کامودیتی محور این بازار از روند قیمت های جهانی تاثیر می‌پذیرد.اما اثر افزایش نرخ بهره و تقویت شاخص دلار بر بازارهای کامودیتی محور دنیا منفی بوده و این وضعیت می‌تواند بر روی بازار سرمایه ما نیز اثرگذار باشد.

اما فارغ از اتفاقاتی که در بازارهای جهانی به وقوع پیوسته ، باید اذعان کرد که افزایش نرخ ارز در کشور ما خود به خود رشد بازار سرمایه را به همراه دارد . اگرچه ریسک‌های بازار سرمایه، ریسک‌های کلان اقتصادی و سیاسی است که موجب احتیاط سرمایه‌گذاران شده است. ولی با این حال، دیر یا زود بازار سرمایه خود را با تورم و اقتصاد کشور هماهنگ خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.