×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
فیس بوک نام خود را به «متا» تغییر داد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از فارس، سایت خبری The Verge اعلام کرد که زاکربرگ در اظهارات خود برای معرفی نام جدید این شرکت،گفت: ما شرکتی هستیم که فناوری‌های ارتباطی را تولید می‌کنیم. همراه یکدیگر ما سرانجام می‌توانیم مردم را در مرکز فناوری خود قرار دهیم. و همچنین همراه با یکدیگر ما می‌توانیم اقتصاد خلاق بسیار بزرگ‌تری را پایه بگذاریم. تا به این طریق چیزی که هستیم و چیزی که امید داریم بسازیم را بازتاب دهیم.

زاکربرگ همچنین اعلام کرد که نام کنونی شرکت نمی‌تواند به صراحت تمام زمینه‌های فعالیت آن را پوشش دهد و هنوز هم به یک محصول خاص اشاره می‌کند و او مشخصاً باور دارد که تحت این نام جدید، این رویه هم تغییر خواهد کرد.

وی گفت: ولی من امیدوارم که در مرور زمان به عنوان یک شرکت متاورس شناخته شویم.

زاکربرگ در حال حاضر آی‌دی @meta را روی توییتر در اختیار دارد. همچنین او مالکیت دامنه meta.com را نیز در اختیار دارد که اکنون کاربران با ورود به آن، به یک صفحه جدید خوش آمدگویی از شرکت فیس بوک همراه با تغییرات جدید مواجه می‌شوند.

زاکربرگ مدتی پیش در مصاحبه با The Verge، منبع همین خبر، اعلام کرد که فیس بوک طی سال‌های آتی از یک شبکه اجتماعی صرف، به شرکتی تبدیل خواهد شد که بیش از هر چیز به دلیل واقعیت جایگزین یا همان متاورس شناخته خواهد شد.

این میلیاردر مدتی پیش در بلاگ شخصی خود تایید کرد که این تغییر نام، منجر به تغییر ساختار اصلی شرکت نخواهد شد اما گزارش مالی مسلماً تغییر خواهد کرد.

در حال حاضر گمانه‌زنی‌ها با یادآوری ری‌برند گوگل در سال ۲۰۱۵ که به یکی از شرکت‌های اصلی زیرمجموعه هولدینگ آلفابت تبدیل شد، این‌طور پیش‌بینی می‌کنند که فیس بوک هم روند نسبتاً مشابهی را دنبال خواهد کرد. در رابطه با فیس بوک، اپلیکیشن «آبی» این شرکت در کنار اینستاگرام، واتساپ و آکیولوس زیرمجموعه این نام جدید به فعالیت خود ادامه خواهد داد.