×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
فولاد مبارکه، پیشران پیشرفت ایران

به گزارش کیوسک خبر به نقل از فولاد مبارکه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه، ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در آئین آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور که در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان اجرا خواهند شد، حضور یافت.

شرکت فولاد مبارکه، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به عنوان «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» مسئولیت سرمایه‌گذاری در این ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی را بر عهده دارند.

۱۱ میلیارد دلار صادرات سالانه، تولید ۵۴ میلیون تن محصول معدنی، فلزی و پتروپالایشی، معادل ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه پس از بهره‌برداری و ایجاد ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۴ هزار شغل غیرمستقیم از جمله مزیت‌ها و ظرفیت‌های این پروژه‌های عظیم پس از بهره‌برداری است.

شرکت فولاد مبارکه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد در کشور است و نیاز بسیاری از صنایع مهم در کشور را تامین می‌کند. این شرکت با سرمایه گذاری در ۵ پروژه بزرگ صنعتی به ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان این پروژه‌ها را کلنگ‌زنی‌ کرده که باعث اشتغالزایی بیش از ۱۲هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اقصی نقاط کشور خواهد شد.

این شرکت اقدام به آغاز عملیات احداث پروژه واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی با تکنولوژی جدید و بازده بالا با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات و با سرمایه‌گذاری ۱۳هزار میلیارد تومان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی کرده تا در جهت رفع محدودیت‌های انرژی برای صنایع گام موثری را بردارد.

همچنین ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و نیروگاه عظیم بادی با ظرفیت ۱۰۰مگاوات از جمله طرح‌های بزرگ فولاد مبارکه در راستای تولید پایدار برق مورد نیاز کشور است.

با بهره‌برداری از این سه نیروگاه، محدودیت‌های موجود در حوزه انرژی تا حد زیادی از سر راه تولید فولاد مبارکه برداشته شده و میزان تولید این شرکت که بخش بزرگی از نیاز صنایع مختلف کشور به ورق‌های فولادی را تامین می‌کند افزایش خواهد یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.