×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در آیین راه‌اندازی کارخانه زمزم سه، ضمن اداری احترام به ۵۸ شهید فولاد خوزستان، اظهار داشت: فولاد خوزستان محصول انقلاب اسلامی است. این شرکت پیشران و روایت‌گر مسیر توسعه و تکامل صنعت است و به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی با ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن به دست مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به بهره‌برداری رسید‌ و علی‌رغم تحریم های ظالمانه و موانع خارجی، به رشد تولید و توسعه شتاب گرفت و اکنون شرکت فولاد خوزستان دومین قطب تولید فولاد کشور است. با روی کار آمدن دولت سیزدهم و خلق چشم‌انداز دستیابی به ظرفیت سیزده میلیون و ۶۰۰ هزار تُن تا افق ۱۴۱۰، توسعه همه‌جانبه آغاز شده است‌.

کیوسک خبر ـ وی در ادامه گفت: به برکت انقلاب اسلامی صنعت فولاد رشد چهل برابری را تجربه کرده است و امروز در میان ده کشور تولیدکننده فولاد جهان جای گرفته است. از طرفی علی‌رغم مصرف تنها پنج درصد گاز و ده درصد برق کشور، عدم توسعه زیرساخت‌های انرژی باعث کاهش چشم‌گیر تولید و درآمد شرکت‌های فولادی هستیم. فولاد می‌تواند در مسیر افزایش اشتغال و درآمد ارزی کشور کمک شایانی به اقتصاد کشور نماید.

وی ادامه داد: محدودیت‌های گاز و برق، هزینه‌های گران مواد اولیه و نرخ منبع مالی و عدم ثبات در قوانین و مقررات مالی، تجاری و دستورالعمل‌ها، مهم‌ترین چالش‌های صنعت فولاد هستند‌.

ابراهیمی راه‌اندازی کارخانه زمزم سه را، صفحه زرین فولاد کشور دانست و افزود: این پروژه عظیم به مدد دولت سیزدهم، با فناوری ایرانی و بدون حضور کارشناسان خارجی به بهره‌برداری رسید. با افتخار اعلام می‌کنیم، فناوری و دانش فنی میدرکس که در انحصار کشور آمریکا است، در دستان فرزندان این مرز و بوم قرار گرفته است. در حال حاضر در حال نهایی کردن صادرات این فناوری به کشورهای دیگر مانند چین، کوبا و شمال آفریقا هستیم.

مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان گفت: صرفه‌جویی ارزی این پروژه بالغ بر ۹۰ میلیون یورو است. ظرفیت صادراتی محصول آهن اسفنجی و توان ارز‌آوری آن بالغ بر پانصد میلیون دلار است. این موفقیت را به کارگران فولاد خوزستان تبریک می‌گویم و از همکاری و همراهی مقامات استانی، لشکری و کشوری، سهامداران و هیات‌مدیره تشکر می‌کنم‌.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.