×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در این برنامه با بیان اینکه بازار مسکن در مقطع فعلی بیش از هر زمان دیگر به تسهیلات رونق زا و کمک کننده خریداران مسکن نیاز دارد افزود: از بین بانک های کشور فقط بانک مسکن است که به بخش مسکن تسهیلات پرداخت می کند. این بانک به متقاضیان خرید مسکن دو نوع تسهیلات شامل تسهیلات یکم و تسهیلات اوراق پرداخت می کند.
بدری با بیان اینکه سال گذشته سقف تسهیلات اوراق مسکن افزایش پیدا کرد تصریح کرد: امسال وقت آن است فکری به حال تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم شود تا خانه اولی ها بتوانند در شرایطی که قیمت مسکن جهش پیدا کرده با کمک این تسهیلات صاحب خانه شوند.
عضو و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس درباره وضعیت بازار اجاره مسکن نیز گفت: در برخی شهرهای کشور صاحب خانه ها بخاطر ترس از کرونا پاسخ مناسبی به مستاجر خود برای نحوه تمدید قرارداد در سال ۹۹ نمی دهند و این موضوع باید حل شود.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا،‌ محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی نیز در این برنامه ضمن تشریح گزارشی از طرح اقدام ملی مسکن گفت: پروژه هایی که در راستای این طرح در شهرهای کشور ساخته می شود هم بصورت مشارکتی با مالکان زمین و هم بر روی زمین های دولتی است که بنا داریم دو ساله واحدهای مسکونی این پروژه ها را به سرانجام برسانیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سال گذشته این وزارتخانه با دستگاه هایی که زمین در اختیار داشتند و بنا داشتند برای کارمندان فاقد مسکن خود از تسهیلات این طرح بهره ببرند، تفاهم نامه هایی امضا کردیم که یکی از آنها به وزارت آموزش و پرورش مربوط بود. از همین رو موفق شدیم روز گذشته فاز عملیاتی تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مسکن در راستای طرح اقدام ملی برای معلمان را آغاز کنیم. در این طرح ۱۷۰ هزار معلم در سراسر کشور با ساخت خانه های جدید صاحب مسکن می شوند که فعلا کلنگ زنی برای ساخت ۱۴ هزار و ۵۶۴ واحد مسکونی در اولویت اجرایی قرار گرفته است. برای این منظور ۱۰۰ میلیون تسهیلات ساخت از محل منابع و اعتبارات بانکی طرح اقدام ملی در نظر گرفته شده و ۴۰ میلیون نیز تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد ۵ ساله قرار است توسط یکی از بانک های کشور به معلمان برای این پروژه ها اختصاص پیدا کند.
به گفته محمودزاده در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن برای اجرای تفاهم نامه مخصوص معلمان، چنانچه دولت در یک شهر زمین داشته باشد آن اراضی به شکل زمین های ۹۹ ساله ارایه می شود و در غیر این صورت زمین ها به شکل فروش اقساطی ۱۰ ساله با قیمت زمان تحویل، در اختیار این پروژه ها قرار خواهد گرفت.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما که دوشنبه شب پخش شد افزود: دولت برای تامین مسکن دهک های یک تا سه نیز برنامه دارد. در این برنامه و در فاز اول، بنا داریم امسال برای ۱۳۵ هزار خانوار واجد شرایط تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، پروژه های ساخت مسکن ارزان قیمت را به اجرا دربیاوریم. آورده این گروه از متقاضیان بسیار پایین و نزدیک به صفر خواهد بود.
محمودزاده درباره جهش قیمت مسکن نیز گفت: سال گذشته خیلی از بازارها با افزایش قیمت خیلی بیشتر از مسکن روبرو شدند اما در بازار مسکن، کاهش قدرت خرید اجازه رشد قیمت به اندازه دیگر بازارها را ندارد.
وی افزود: سامانه شناسایی خانه های خالی تحویل سازمان امور مالیاتی شده است و می توانیم در سال ۹۹ نسبت به اخذ مالیات از خانه های خالی اقدام کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.