×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
فروش خودروهای برقی ب ام و از یک میلیون دستگاه گذشت

به گزارش کیوسک خبر، البته این آمار هم شامل خودروهای تمام باتری و خودروهای هیبریدی [ دورگه ی برقی-بنزینی] می شود اما تا سال ۲۰۲۵ آمار فروش خودروهای تمام برقی یا EV‌ در این شرکت به ۲ میلیون دستگاه خواهد رسید. از این یک میلیون دستگاه،‌ ۷۰ درصد هیبریدی بوده اند.

پییتر نوتا Pieter Nota از اعضای هیئت مدیره ب ا م و در نشست خبری با خبرنگاران گفته است باور دارد مدل های هیبریدی هنوز نقش بسیار کلیدی و مهم برای مشتریانی دارند که دسترسی آنها به شارژر خیلی آسان نیست و نباید دغدغه ی در راه ماندن پیدا کنند.

نوتا همچنین به خبرنگاران گفت مدرن سازی و بهینه سازی خودروهای بنزین سوز هم گام مهم دیگری است که به توسعه پایدار این خودروساز در صنعت خودرو کمک می کند. به گفته ی وی دوران گذار از بنزینی به برقی طولانی است و به کمک خودروهای هیبریدی و موتورهای بهینه شده «می توان در پایگاه مشتریان تغییر ایجاد کرد.»

ب ام و جزو خودروسازانی است که سال ها است به دامنه وسیع و تنوع زیاد فناوری ها در محصولاتش سرمایه گذاری کرده است و به هیچ عنوان فقط روی خودروهای باتری دار یا تمام برقی تمرکز ندارد و معتقد است برای کاهش آلاینده ها فقط ممنوعیت خودروهای بنزین سوز کارساز نیست.

با این حال هدفگذاری این خودروساز تا سال ۲۰۳۰ [در طول دهه ی پیش رو] تولید و فروش نیمی از خودروها با فناوری های تمام برقی است. با این حال در همه ی موقعیت ها تأکید دارد که نبود زیرساخت سهل و آسان برای شارژ خودروهای برقی همچنان بزرگترین مانع گسترش خودروهای برقی و استقبال مردم از آنها است.

در ماه نوامبر امسال، فروش محصولات ب ام و کمی نسبت به مدت مشابه سال گذشته پایین تر بوده است چون معضل کمبود یا نبود تراشه [پردازشگرهای نیمه هادی] همچنان بر صنعت خودرو و زنجیره تأمین خودروسازان سایه انداخته است. با این حال این خودروساز آلمانی اطمینان کامل دارد که گردش مالی این شرکت در سال ۲۰۲۱ به طور قطع و یقین از سال گذشته بالاتر خواهد بود.

به گزارش کلین تکنیکا بین ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۱، ب ام و ۵۹,۶۸۸ دستگاه خودروی برقی و ۱۷۱,۸۸۷ هیبریدی قابل شارژ با پریز برق در دنیا فروخت.

شرکت خودروسازی ب ام و از پیشگامان حضور در دسته بندی خودروهای تمام برقی است که محصولش به تولید انبوه رسیده و به مشتریان تحویل شده است از جمله محصولات برقی این شرکت می توان به i3 و i8 اشاره کرد. امسال هم خودروی سدان i4 و شاسی بلند iX به بازار آمریکا معرفی کرد. فروش این محصولات تازه از ماه گذشته شروع شده است. سال آینده هم سری۷ تمام برقی و ایکس۱ برقی به بازار معرفی می شوند. سال ۲۰۲۳ هم سری۵ ب ام و برقی به بازار دنیا معرفی می شود.

تا سال ۲۰۳۱ قرار است ۱۰ میلیون دستگاه خودروی تمام برقی با برند ب ام و در خیابان ها و جاده های دنیا در حرکت باشند.

منابع: www.engadget.com و CleanTechnica و رویترز