×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، محمد فرید لطیفی در این باره گفت: چند روز پیش از آغاز سال جدید سازمان مدیریت بحران کشور در نامه‌ای به تمامی استانداران و فرمانداران توصیه‌ها و هشدارهایی را در خصوص آمادگی برای پاسخ به هر گونه مخاطره احتمالی در ایام نوروز صادر کرد.

وی افزود: بر اساس این نامه تمامی استانداران و فرمانداران موظف شدند تا گزارش‌های مربوط به دستگاه‌های اجرایی در حوزه مدیریتی خود را که در راستای مقابله با مخاطرات و بحران‌های طبیعی انجام شده است به شکل روزانه رصد و برای سازمان مدیریت بحران کشور ارسال کنند.

لطیفی افزود: بر اساس این نامه تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌بایست نسبت به شناسایی مواردی که ممکن است در هنگام مخاطرات طبیعی مشکل ساز شود اقدام کرده و در راستای رفع آن اقدام و گزارش و مستندات آن را به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال کنند. بر این اساس اگر خدای ناکرده طی این مدت حادثه‌ای رخ دهد که ناشی از قصور دستگاه اجرایی مذکور در ارائه گزارش و حل مشکلات باشد موضوع از طریق سازمان مدیریت بحران کشور پیگیری شده و طبق قانون در صورتی که منجر به خسارات جانی و مالی شود به دستگاه قضایی نیز ارجاع خواهد شد.

وی با بیان اینکه درخواست مدیریت بحران نیز همچون دیگر دستگاه‌ها در کشور از شهروندان این است که در نوروز امسال در خانه بمانند و از مسافرت رفتن و تردد در شهر خودداری کنند، گفت: در همین راستا نیز گرچه ممکن است حضور مرم در مقایسه با نوروز سال‌های قبل کمتر باشد اما تمامی دستگاه‌ها باید تمهیدات خود را اتخاذ کنند.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور افزود: شناسایی نقاط آسیب پذیر با اولویت اماکن مسکونی، تجاری، فرهنگی، کشاورزی و … از جمله تاکیداتی است که در این نامه مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در همین راستا نیز دستگاه‌های مذکور باید اقدامات خود را انجام دهند.


لطفی تاکید کرد که این دستورالعمل تا ۱۵ فروردین ماه لازم الاجراست و تمامی دستگاه‌ها می‌بایست گزارش‌های خود را از طریق فرمانداری و استانداری به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.