×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
فراخوان ثبت‌نام از داوطلبان نوجوان برای حضور در کارآزمایی بالینی نخستین واکسن ایرانی کرونا/ ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها با ۴۰۳۰ تماس بگیرند

کیوسک خبر ـ مسئول اجرای کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت با اعلام این خبر افزود: از هفته پایانی آبان‌ماه امسال پس از صدور مجوز وزارت بهداشت ، مطالعات بالینی واکسن برکت بر روی داوطلبان ۱۲ تا ۱۸ ساله در تهران آغاز شد که در فاز اول به ۶۰ داوطلب واکسن تزریق میشود.

حامد حسینی افزود: در فاز دوم و طبق پروتکل تعریف شده ، ۴۴۰ داوطلب دیگر باید واکسن برکت و واکسن مقایسه‌ای را دریافت کنند که از امروز داوطلبان عزیز میتوانند ازطریق تماس با سامانه ۴۰۳۰ و ورود به قسمت واکسن کوو ایران برکت ، نسبت به ثبت‌نام در مطالعات اقدام نمایند.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد:با توجه به بازگشایی مدارس و شرایط اپیدمی ویروس کووید و رفع نگرانی والدین محترم، تمام افرادی که دراین مطالعات شرکت میکنند حتما واکسن کرونا دریافت میکنند و برخلاف مطالعات بالینی بزرگسالان از پلاسیبو یا واکسن‌نما استفاده نخواهد شد.

مدیر اجرایی کارآزمایی بالینی نخستین واکسن ایرانی کرونا درخصوص شرایط افرادی که میتوانند دراین مرحله داوطلب شوند نیز گفت: کلیه افراد ۱۲ تا ۱۸ سال که تاکنون سابقه واکسیناسیون کووید۱۹ نداشتند و هیچ نوع واکسن کرونایی دراین مدت تزریق نکردند میتوانند با ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

وی افزود: کارشناسان ما با داوطلبان محترم تماس میگیرند و سوالات و معاینات تکمیلی را انجام میدهند و درخصوص مراحل و زمان انجام تزریق به آنها اطلاعات لازم را ارئه میکنند.

حسینی درخصوص محل انجام مطالعات نیز گفت:کارآزمایی بالینی واکسن برکت در تهران انجام میشود و لذا کلیه افرادی که در تهران و شهرهای اطراف و به طور کل افرادی که امکان تردد به تهران دارند، میتوانند داوطلب این مرحله از مطالعات برکت شوند.