×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
عمل موفقیت آمیز پیوند قلب تبعه افغانستان در تهران

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، مهدی شادنوش، اظهار کرد: قلب جوان ۱۹ ساله افغان که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به گیرنده خانم ۱۴ ساله هموطن خود با موفقیت پیوند زده شد.

وی ادامه داد: این قلب اهدایی با رضایت خانواده بیمار مرگ مغزی و همکاری تیم‌های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، ایران، سازمان اورژانس کشور و اورژانس هوایی عملیات انتقال هوایی و پیوند اعضا با موفقیت انجام شد.

شادنوش تصریح کرد: این قلب از مشهد به بیمارستان شهید رجایی منتقل و پس از طی عملی پیچیده به بیمار نیازمند اهل افغانستان پیوند زده شد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند بیماری‌های وزارت بهداشت تاکید کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه این پیوند با موفقیت در این مرکز درمانی انجام شده که نشان از تلاش و همت بالای تمامی پرسنل بیمارستان برای نجات جان بیماران است.

وی با بیان اینکه پیوند عضو یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های پزشکی کشور است، عنوان کرد: تمام هدف ما در تیم پیوند کشور این است که امید را زنده نگه داریم تا حتی یک بیمار هم فرصت خود برای ادامه حیات را از دست ندهد.

شادنوش در ادامه با اشاره به اینکه از نظر علم پزشکی بیماری که به مرگ مغزی مبتلا می‌شود شرایط بازگشت مجدد ندارد، خاطرنشان کرد: تاکنون به وسیله پیوند اعضا، زندگی بسیاری از بیماران نجات یافته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.