×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
عمرو موسی: اتحادیه عرب قادر به جلوگیری از عادی سازی روابط نیست

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری «بوابه فیتو»، عمرو موسی، دبیرکل سابق اتحادیه عرب در سخنانی اعلام کرد این اتحادیه قادر نیست هیچ کشوری را از عادی سازی روابط با اسرائیل بازدارد.
عمرو موسی روز گذشته در گفتگو با برنامه «حدیث القاهره» در شبکه القاهره تلویزیون مصر گفت: دبیرکل کنونی اتحادیه عرب قادر نیست به هیچ کشوری بگوید عادی سازی کن و یا با اسرائیل عادی سازی انجام نده؛ حتی نمی‌تواند به هیچ کشوری بگوید که با اسرائیل مبارزه کن.
او در ادامه اعلام کرد احمد ابوالغیط، دبیرکل حالی اتحادیه عرب، یک دیپلمات قدیمی و کار کشته است که تمامی مسائل منطقه و جهان عرب را درک می‌کند.
عمرو موسی در ادامه اعلام کرد چاره‌ای نیست که راه حل مذاکره‌ای میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها انجام پذیرد که این مسأله، نیازمند حمایت عربی است. او در ادامه اعلام کرد می‌توان با استفاده از عادی سازی روابط میان امارات و برخی کشور‌های عربی و نیز اسرائیل، به راه حل ایجاد دو دولت دست یافت.
او در ادامه صحبت هایش تأکید کرد افکار عمومی عربی خطرناک شده و و سران عرب نباید از این مسأله غافل شوند. دبیرکل سابق اتحادیه عرب در ادامه اعلام کرد نمی‌توان پیش بینی کرد جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا چه سیاست خارجی را در پیش خواهد گرفت.
دبیرکل سابق اتحادیه عرب در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست داخلی مصر پرداخت و گفت گزارش‌هایی که به حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر در خصوص رضایت مردم این کشور در دو سال آخر وی می‌رسید، کامل نبود.
او در ادامه اضافه کرد: آنچه در ۲۵ ژانویه به وقوع پیوست، واکنشی طبیعی به نادده گرفتن درخواست شهروندان مصری بود.
انتهای پیام/

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.