×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳

علت سفت شدن یا خشک شدن تاروپود فرش پس از شستشو چیست؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از تحویل فرش از قالیشویی احساس کنید تاروپود فرش به شدت سفت و در هم فرو رفته شده است. در واقع یکی…

کیوسک خبر ـ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از تحویل فرش از قالیشویی احساس کنید تاروپود فرش به شدت سفت و در هم فرو رفته شده است. در واقع یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند برای قالی یا قالیچه شما اتفاق بیفتد سفت شدن یا خشک شدن فرش پس از شستن آن است. تصور کنید یک فرش نرم و بی‌نقص را به قالیشویی تحویل می‌دهید و سپس یک فرش سفت و خشک تحویل می‌گیرید. قطعا تصورش هم برایتان سخت بود. اما چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟ علت سفت شدن فرش پس از شسته شدن چیست؟ ما در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با علل این رخداد بیشتر آشنا کنیم اما قبل از هر چیزی بدانید که با انتخاب یک قالیشویی معتبر مانند قالیشویی ابریشم اصل می‌توانید از این اتفاق تا درصد زیادی جلوگیری کنید.

مشکلات رایج پس از شستن فرش

همانطور که در بالا مطالعه کردید، انتخاب یک قالیشویی معتبر امری بسیار مهم و حائز اهمیت است. چرا که در صورت یک انتخاب نادرست می‌توانید آسیب زیادی به قالی یا قالیچه‌های خود وارد کنید. همیشه سعی کنید از قالیشویی‌های نزدیک محل زندگی خود خدمات دریافت کنید تا در صورت کوچکترین مشکل به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال اگر در کامرانیه تهران زندگی می‌کنید، بهتر است از یک قالیشویی در کامرانیه خدمات بگیرید.

تصور عموم همیشه این است که پس از شستشوی فرش‌ها، آنها را تمیز و نو شده تحویل می‌گیرند. اما در برخی شرایط همه چیز خلاف باور شما پیش می‌رود و پس از تحویل فرش به جای ذوق، ممکن است به شدت عصبی و مایوس شوید. چرا؟ چون امکان هر نوع آسیبی وجود دارد. به عنوان مثال اگر شستشوی فرش را به دست افراد نابلد و غیرحرفه‌ای بسپارید امکان آسیب به فرش مانند سفت شدن یا حتی پارگی الیاف وجود خواهد داشت.

بنابراین برای جلوگیری از آسیب‌های مختلف نظیر پارگی، رنگ‌پریدگی، سفت شدن الیاف، زرد شدن فرش و… باید حتما در انتخاب قالیشویی دقت کنید. به عنوان مثال قالیشویی ابریشم اصل با بهره از بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات قالی یا قالیچه‌های شما را می‌شوید که همین امر موجب می‌شود تا کمترین آسیب به فرش وارد شود.

چرا فرش‌ها بعد از شستن سفت می‌‌شوند؟

خوب تا به اینجای مطلب به این نتیجه رسیدید که برای جلوگیری از هر گونه مشکل یا آسیب به فرش باید به دنبال یک قالیشویی معتبر و مناسب باشید. چرا که در غیراینصورت بروز هر گونه اتفاق یا حادثه‌ای برای فرش کاملا طبیعی و به دور از باور نیست.

در بسیاری از روش‌های سنتی، قالیشویی‌ها برای شستشوی فرش از نوعی ماده شوینده شیمیایی استفاده می‌کنند. این ماده شیمیایی با استفاده از فشار آب داغ، به داخل فرش نفوذ می‌کند. پس از نفوذ این ماده شوینده با گرد و غبار و همچنین لکه‌های موجود درون فرش ترکیب می‌شود. سپس مخلوط ماده شوینده و گرد و خاک داخل فرش با بهره از دستگاه مکنده از قالی بیرون کشیده می‌شوند.

در طی این فرآیند تمیز کردن، بیشتر خاک و محلول شیمیایی تمیزکننده از الیاف فرش خارج می‌شود. با این حال بخش قابل توجهی از آن درون تاروپود قالی یا قالیچه باقی می‌ماند.

پس از مدتی آب موجود از درون تاروپود فرش‌های تبخیر می‌شود و تنها چیزی که درون الیاف باقی می‌ماند صابون و مواد شوینده خشک شده است. این مواد باقی‌مانده درون قالی یا قالیچه‌ها سبب سفت شدن، چسبنده شدن و سخت شدن فرش می‌شوند.

تصور کنید شما حمام می‌روید موهایتان را خیس می‌کنید و سپس با شامپو آن را کف‌مالی می‌کنید. اگر برای چندین ساعت موهایتان را آبکشی نکنید چه اتفاقی برایتان رخ می‌دهد؟ قطعا آب موجود درون تارموهایتان از بین می‌رود و سپس تنها چیزی که می‌ماند شامپو است. اگر در آن لحظه به تار موهای خود توجه کنید، می‌بینید که همه آنها در هم تنیده شده‌اند. بنابراین در این حالت نه تنها احساس تمیزی نمی‌کنید بلکه احساس خشکی و چسبندگی بین تار موهای خود را تجربه می‌کنید.

دقیقا مواقعی که ماده شوینده درون تاروپود فرش نفوذ می‌کند و به خوبی شسته نمی‌شود، موجب سفتی و چسبندگی آن می‌شود. در واقع این مواد و کثیفی‌ها همانند یک آهنربا به الیاف قالی‌ها می‌چسبند و آن را همانند یک چوب خشک می‌کنند. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق حتما به سراغ قالیشویی‌های معتبر بروید. قالیشویی ابریشم اصل با بهره از بهترین مواد شوینده و همچنین دستگاه‌های مدرن و تجهیزات کامل به خوبی قالی و قالیچه‌های ماشینی و دستباف شما را می‌شوید. در این حالت پس از تحویل، نرمی و لطافت فرش شما نه تنها کاسته نمی‌شود بلکه دو برابر می‌شود.

چطور از سفت شدن فرش جلوگیری کنیم؟

همانطور که در بالا مطالعه کردید، سفت شدن فرش یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای فرش شما رخ بدهد. سفت شدن و سخت شدن قالی و قالیچه‌ها نه تنها ظاهر را تحت تاثیر قرار می‌دهند بلکه به فرش از نظر فیزیکی آسیب جدی و جبران‌ناپذیری را وارد می‌کند. اما برای جلوگیری از این اتفاق باید چه کرد؟ برای اینکه از سفت شدن قالی و قالیچه‌های جلوگیری کنیم باید با عوامل پدید‌آورنده آن آشنا شوید.

یکی از عوامل مهم در ایجاد این اتفاق، انتخاب یک قالیشویی نامعتبر و بی‌کیفیت است. باید به این موضوع توجه کنید که انتخاب قالیشویی نقش کلیدی در جلوگیری از سفت شدن فرش‌ها دارد. بنابراین اگر به دنبال جلوگیری از آسیب فرش خود پس از شستشو هستید، قبل از آنکه قالی یا قالیچه خود را به دست شرکت‌های قالیشویی بسپارید درباره خدمات، نوع مواد شوینده، روش شستشوی فرش‌ها و… شرکت مذکور پرس‌وجو کنید. اگر مورد تایید بود و اعتبار آنها به شما ثابت شد، حال با خیالی آسوده تمامی قالی‌های خود را به آنها بسپارید.

ارائه خدمات قالیشویی ابریشم اصل

همانطور که در ابتدای این مقاله مطالعه کردید، آسیب‌های احتمالی هنگام شستشو و همچنین پس از شستشو فرش‌ها را تهدید می‌کند. بنابراین به منظور به حداقل رساندن این آسیب‌ها بهترین راه‌حل بهره از خدمات قالیشویی‌های معتبر مانند قالیشویی ابریشم اصل است. قالیشویی ابریشم اصل با بهره از تجهیزات مدرن و پیشرفته خدماتی نظیر قالیشویی، مبل‌شویی، موکت‌شویی و… را به مشتریان خود ارائه می‌کند.برای تماس با ما با شماره ۲۲۲۲۹۳۳۷ تماس حاصل نمایید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.