×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در متن پیام تبریک دکتر همتی آمده است:

یا من اسمه دوا و ذکره شفا
همانا زندگی بخشیدن و علاج درد دردمندان موهبتی است که خداوند آن را شایسته انبیا می داند. معجزه ای که اکنون با تکیه بر قدرت لایتناهی پروردگار و استعانت از دانش و تجربه در دستان اطبا قرار گرفته تا با بهره گیری از این سعادت درد و الم را از تن بیماران زدوده و سلامت و زندگی دوباره را به آن ها بازگردانند. پزشکان افرادی امین و نیکو خصالند که به پشتوانه توانایی و دانایی و در کنار سایر اعضای تیم توانمند بهداشت و درمان، طلایه داران تامین سلامت جامعه بشریتند.
مایه بسی افتخار است که زادروز یگانه دانشمند فرزانه تمام دوران، ابن سینا، بزرگ طبیب برجسته نامدار ایرانی و شهره جهانی که نام ایران و ایرانی را بر قله های رفیع علوم پزشکی جهان بلند آوازه ساخته، به عنوان روز پزشک نامگذاری شده است. لیکن همانقدر که این نامگذاری مایه فخر و مباهات است، مسئولیت پزشکان ایرانی که موظف به حفظ و حراست این نام مقدس هستند را نیز سنگین تر می نماید. هرچند که این جامعه در تمامی زمان و ادوار نقش خود را به بهترین نحو ایفا و شایستگی خود را به اثبات رساند. حضور فعال و بی چشمداشت پزشکان در هشت سال دفاع مقدس و در جبهه های حق علیه باطل، فعالیت های خودجوش و داوطلبانه در تمامی بحران ها و حوادث غیرمترقبه در سنوات گذشته با وجود تمام مشکلات و کاستی ها، همواره در یاد و خاطر هموطنانمان نقش بسته و امروز نیز با حضور شبانه روزی و خستگی ناپذیر در مبارزه با بیماری نوپدید کوید ۱۹ و دفاع از سلامت جامعه با استفاده از توان، دانش و تجربه، حجت را بر همگان تمام کرده اند. پزشکانی که ماه هاست به دور از خانواده و عزیزان و دوشادوش سایر فعالان حوزه سلامت، تمام داشته های خود را در طبق اخلاص نهاده و از هیچ تلاشی مضایقه نکرده اند و همانطور که می دانیم تعدادی از این عزیزان که برخی نیز همکاران بخش درمان سازمان تامین اجتماعی بوده اند، جان خود را در راه دفاع از بیماران خالصانه تقدیم نموده و بی شک خدمات و ایثارگری آن ها برای همیشه در یاد و خاطره میهن اسلامیمان به ویژه خانواده بزرگ سازمان جاویدان خواهد ماند.
محرم همواره یادآور رشادت مردان نام آوری ایست که با ایثار و ازخودگذشتگی خود درسی بزرگ برای همگان بودند و حال تقارن حلول این ماه های گرامی با زادروز شیخ الرئیس ابو علی سینا و روز پزشک، آن هم در سالی که بحران کرونا تمامی دنیا را در برگرفته است، تاکیدی بر ضرورت تاسی همزمان از سالار شهیدان و یارانش در رشادت و از خودگذشتگی و ابن سینا در دانش و خرد می باشد.
اینجانب فرا رسیدن یکم شهریور ماه، زادروز شیخ الرئیس ابو علی سینا و روز پزشک را به تمامی پزشکانی که در عرصه نظام سلامت تلاش می کنند به ویژه پزشکان خدوم سازمان تامین اجتماعی تبریک عرض نموده و بر خود می بالم که خداوند افتخار بزرگ خدمت در کسوت پزشکی را به اینجانب عرضه داشته و از درگاه حضرت احدیت برای همه شما عزیزان آرزوی سلامتی و توفیق خدمت بیشتر به بیمه شدگان و بازنشستگان محترم سازمان مسئلت می نمایم. امید است با یاری خداوند و استعانت از نام پر برکت سیدشهیدان و یاران وفادارشان، پایدار و پرتوان بوده و هیچ گاه از پژوهش، علم اندوزی و امانتداری دست نکشید. همانگونه که امام صادق(ع) می فرماید: مردم هر شهرى به سه چیز نیازمندند که در امور دنیا و آخرت خود به آنها رجوع کنند و چنانچه آن سه را نداشته باشند گرفتار جهل و نابسامانى مى شوند: دین شناس داناى پرهیزکار، حاکم نیکوکارى که مردم از او اطاعت کنند و پزشک بصیر مورد اعتماد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.