×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه؛ ماشاءاله ارویسی از خرید تضمینی ۵۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در مناطق گرمسیر استان خبر داد و گفت : با وجود اینکه منتظر آغاز  برداشت گندم در مناطق معتدل و سردسیر استان هستیم اما با توجه به رشد قابل توجه خرید تضمینی گندم در مناطق گرمسیر استان ، انتظار می‌رود پیش‌بینی‌ خرید ۶۴۰  هزار تن گندم با نرخ تضمینی محقق شود .

ارویسی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ مرکز خرید تضمینی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی  وظیفه خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را بر عهده دارند و با آغاز فعالیت مراکز خرید مناطق معتدل و سردسیر استان در مجموع تعداد ۶۶ مرکز آماده خدمت رسانی به کشاورزان می‌شوند .

وی کرمانشاه را یکی از قطب‌های کشاورزی به‌ویژه تولید گندم در کشور دانست و افزود : ذخایر گندم استان علاوه بر تامین آرد مورد نیاز مصرف داخل استان ، در طی سال  به بیش از ۱۳ استان کشور نیز حمل می شود .

ارویسی ظرفیت ذخیره سازی استاندارد گندم در استان را بیش یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن اعلام و اظهار کرد: بیش از ۱۰ درصد ظرفیت ذخیره سازی کشور – ۶۰ سیلو و انبارمکانیزه استاندارد-  در استان کرمانشاه واقع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.