×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
طراحی و مهندسی سیستم‌های انتقال مواد پنوماتیکی صنایع پتروشیمی برای اولین بار در ایران/ بومی‌سازی دستگاه‌های بسته‌بندی و آموزش اپراتورهای فنی و تخصصی صنعت پتروشیمی

شرکت دانش‌بنیان کنترل فرآیند رادمان (راپکو) در اولین حضور خود در سومین رویداد حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، سه تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های پتروشیمی ارغوان گستر ایلام، مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی و پتروشیمی دهدشت درزمینه داخلی سازی و بومی‌سازی پروژه‌های انتقال مواد پنیوماتیکی، بسته‌بندی محصولات و آموزش اپراتورهای فنی صنعت پتروشیمی امضا کرد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از ستاد خبری سومین همایش و نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، اولین تفاهم‌نامه این شرکت در سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در حوزه «خدمات مهندسی و طراحی سیستم انتقال مواد پنوماتیک واحد ۴۹۰۰ کارخانه پلی‌پروپیلن ایلام» با شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام به امضا رسید.
شرکت راپکو اولین و تنها شرکت دانش‌بنیان داخلی است که پس از تحریم‌های ظالمانه از سوی کشورهای اروپایی و عدم ارائه چنین خدمتی از سوی این کشورها و با استفاده از توان و تخصص نیروهای جوان و متخصص ایرانی اقدام به ارائه خدمات مهندسی در حوزه انتقال مواد پنوماتیک کرد.
بر اساس این تفاهم‌نامه شرکت کنترل فرآیند رادمان، همکاری خود را بر پایه مهندسی روز دنیا و برای پلنت مجتمع پتروشیمی ارغوان گستر ایلام امضا کرد تا با استفاده حداکثری از تجهیزات قدیمی این مجتمع پتروشیمی و تهیه و تولید تمامی مدارک مهندسی پایه موردنیاز به ارائه خدمات درزمینه مهندسی تفصیلی، سیستم کنترل و اجرایی پلنت به‌صورت صد درصد داخلی بپردازد.
شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، دومین شرکت از مجموعه شرکت‌های تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس بود که با شرکت کنترل فرایند رادمان تفاهم‌نامه همکاری تحت عنوان «همکاری و هم‌افزایی در توسعه دانش‌محور و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی» درزمینه آموزش و خدمات فنی-پشتیبانی امضا کرد.
شرکت راپکو که پیش‌ازاین توانسته با سازمان فنی و حرفه‌ای تفاهم‌نامه همکاری امضا کند و اقدام به تدوین سرفصل‌های آموزشی و جزوات آموزشی کاملاً ایرانی در شاخه فنی و حرفه‌ای کرده و به دنبال بومی‌سازی و ایرانی سازی آموزش اپراتورهای فنی صنعت پتروشیمی در سرفصل‌های آموزشی و جزوات آموزشی مرتبط و مختص از سطح مقدماتی تا پیشرفته است.
نگاه حرفه‌ای و کارشناسی به حوزه بسته‌بندی، رعایت تمام استانداردهای لازم و همچنین توجه به پارامترهای استاندارد محصول و افزایش حداکثری عمق ساخت داخل موضوع قرارداد شرکت کنترل فرایند رادمان با شرکت پتروشیمی دهدشت جهت طراحی و ساخت خطوط بسته‌بندی یکی از بزرگ‌ترین واحدهای پلیمری کشور بود. این قرارداد تحت عنوان «قرارداد (EPC)، انجام پروژه طراحی و خرید و نصب و تست و راه‌اندازی چهار خط بسته‌بندی پرسرعت و تجهیزات بسته‌بندی به همراه دستگاه‌های جامبو پرکنی» موجب تحول عظیمی در این بخش تخصصی صنعت خواهد شد.
به‌این‌ترتیب شرکت راپکو توانسته بالاترین عمق بومی‌سازی را بر پایه استانداردهای بین‌المللی در حوزه بسته‌بندی را ارائه دهد، حوزه‌ای که تاکنون به ایران متعلق نبوده است.
لازم به ذکر است این اولین حضور شرکت کنترل فرایند رادمان (راپکو) در سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.